Inlägg från: Anonym (e du go elle?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (e du go elle?)

Pop kläder är white trash!

Jag antar att ni med POP menar Polarn O Pyret eller? Finns det verkligen folk som skryter om att de har köpt dessa kläder? 349 kr för ett par jeans, är det mycket att skryta över? Really?

• Anonym (e du go elle?)
    skoladan skrev 2012-10-27 22:36:43 följande:
    White trash är ett helt löjligt uttrck. Det är ett uttryck som kan vara adekvat i USA, men INTE i Sverige. Det finns ingen anledning att säga WHITE eftersom den absoluta majoriteten av folk i lägre samhällsklasser automatiskt är vita här i Sverige. I USA kan det vara adekvat att betona att man menar en VIT fattig samhällsklass eftersom det där också finns en svart fattig samhällsklass. Men att här säga WHITE trash är enbart löjligt. Kalla det pack, slödder eller liknande - för det är ju det ni menar, eller hur - men säg inte WHITE trash . Om ni absolut måste tala engelska så säg TRASH (sopor).

Håller med dig! Det är skitlöjligt att alla svennebananer alltid ska apa efter USA allt!
  • Anonym (e du go elle?)
    Anonym (Quinoa) skrev 2012-10-27 23:26:14 följande:
    Jaha jaha alla lantisar med noll koll... I Stockholm bär alla barn vars föräldrar har någon form av status, secondhand kläder, för då är man mån om miljön, jävligt creddig och hip för att ungarna är smakfullt och roligt ihop matchade av egen smak. Dessutom är det inte någon som suttit och slavat i Asien för att klä ens barn. Sen älskar barnen quinoa och morotssoppa samt bakar surdegsbröd redan på förskolan osv ....

Och vem bryr sig om hur ni gör i Stockholm? Alla vet ju att det är Götet som är Sveriges bästa stad! De vet du la elle?
  • Anonym (e du go elle?)
    Anonym (Quinoa) skrev 2012-10-27 23:38:25 följande:
    Mm Stockholm skeppar ner allt blått som inte sålt här till GBG för där säljer det som smör, lite marint så där ...

Ähh behåll surdegen för fan! Här e vi goa göbbar!
  • Anonym (e du go elle?)
    lille Birger skrev 2012-10-28 01:30:39 följande:
    Det är väldigt vanligt med mammor som kallar varandra för white trash.  Många skulle säkert säga att hon på min presentationsbild är det, och jag kan säga att det struntar jag fullkomligt i.
    Det är fan bara  kärringar som håller på ocg jämför, pratar skit och håller på! Och nej nu menar jag inte alla av kvinnligt kön, som jag själv. Utan KÄRRINGAR är KÄRRINGAR! Många återfinns här på Familjeliv! Punkt!
Svar på tråden Pop kläder är white trash!