Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Pop kläder är white trash!

Anonym skrev 2012-10-27 16:21:00 följande:
    Är det bara jag som tycker att PoP kläder är white trash och för dom som har det dåligt ställt?
    HAHAHA bra försök att provocera
    Tyvärr kommer du inte så långt.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-10-27 17:57:05 följande:
    Bara jag som inte vet vad PoP-kläder är för något?! :S Ärligt, har inte ens hört talats om märket. :S 
    Polarn o Pyret.

ALLA och då menar jag ALLA stockholmspar gärna de med villa och hög utbildning kör med samma märken.
    Det är PoP, Billabong, och det där barnvagnsmärket vad det nu heter, och skor från Victor osv osv osv.....

Lindex/HM är mer för "enkla" människor och
    Second hand är lite mer för "fattiga" om man nu ska hårdra det.

Men WT är den som själv använder begreppet WT....
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-10-27 18:08:46 följande:
    Tycker det är mycket roligare att handla på barnbutiker som har massa olika märken.
    Stora kedjor är inte roliga, oavsett de heter PoP eller Lindex. 
    Jo. Specialbutiker inriktade på barn? Såna finns det gott om i Stockholm. Naturligtvis är kläderna allt annat än billiga.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-10-27 18:28:46 följande:
    Det behöver inte alls vara så särskilt dyra kläder. Menar inte Burberry och liknande utan butiker som har ex.
    Kids-Up, name it, Villervalla, Mexx, Me Too, D-XEL och liknande.
    Bra kvaliteter och inte alls vansinninga priser. En tröja kostar mellan 100 - 300:- till exempel.
    Tack för tipsen! =)
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Självklart Dior!) skrev 2012-10-27 22:04:03 följande:
    Klart det är WT! Pinsamt av TS att ens ställa frågan.... Jag menar, det vet väl alla? Klart man hellre köper Dior så att alla förstår hur mkt mer värde ens barn har jämfört med andras. Skulle ex aldrig sätta mitt barn i en skola där många har POP kläder, vill inte riskera att mitt barn blir smittat av WT värderingar.
    Eller huuuur?

Ta en titt på den här till en tvåårig flicka.
    Bara £ 364! (3930 SEK ca) men nedsatt från £ 586! 

http://www.childrensalon.com/designer/
  • Jellybeanbaby

bilden skulle med oxå...

• Jellybeanbaby

(PS ironi - skulle aldrig lägga såna pengar på barnkläder)

• Jellybeanbaby
    skoladan skrev 2012-10-27 22:36:43 följande:
    White trash är ett helt löjligt uttrck. Det är ett uttryck som kan vara adekvat i USA, men INTE i Sverige. Det finns ingen anledning att säga WHITE eftersom den absoluta majoriteten av folk i lägre samhällsklasser automatiskt är vita här i Sverige. I USA kan det vara adekvat att betona att man menar en VIT fattig samhällsklass eftersom det där också finns en svart fattig samhällsklass. Men att här säga WHITE trash är enbart löjligt. Kalla det pack, slödder eller liknande - för det är ju det ni menar, eller hur - men säg inte WHITE trash . Om ni absolut måste tala engelska så säg TRASH (sopor).
    Ojojoj- här har vi en som verkligen tror han/hon har koll men inte har det alls.
    Bara för att ta 2 exempel: WT är ett vedertaget begrepp. Och att säga att det per automatik bara är vita i de lägre samhällsklasserna i Sverige är rena löjan.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-10-27 22:43:45 följande:
    Och om man menar vit underklass så passar väl White alldeles ypperligt?
    Ja precis! och den som jag citerade tyckte inte man kunde kalla det White trash, utan endast trash
  • Jellybeanbaby
    Barbamamah skrev 2012-10-27 22:27:49 följande:

Hmm.. Jag tycker det där ser lite trist och färglöst ut..särskilt till en pojke.
    Hm det är till en flicka. Christian Dior...
Svar på tråden Pop kläder är white trash!