• Anonym

Pop kläder är white trash!

Anonym (insatt) skrev 2012-10-27 19:09:52 följande:
    75% av de sin handar på Polarn o Pyret har en medelinkomst på 50 % mer än genomsnittet. Så, oavsett om man tycker att kläderna är fina/bra eller inte så tror jag inte att man kan säga att kläderna handlas av dem som har "dåligt ställt".
    Läs inlägg # 86 så förstår du vitsen med denna trådstart.
  • Anonym
    FruSen skrev 2012-10-27 18:48:50 följande:
    Nej, du är inte så ensam som du tror. Jag trodde enbart att det var ett butiksnamn
    Typ som Lindex fast bara för barnkläder.
    Det är det ju.
    Polarn och Pyret säljer bara Polarn och Pyret kläder precis som Lindex bara säljer Lindexkläder 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 16:29:39 följande:

Jo men dom som köper PoP tror ju oftast att dom är bättre medans vi andra skrattar åt dom och deras kläder
    Haha, vilka "vi"?
    Tror inte det är så många med förståndet i behåll som skrattar åt andra barns kläder...

• Anonym

Det faktumet att du skrattar åt andra barns märken på kläder, säger en hel del om dig själv TS.
    Har du tänkt på det möjligen? Skrattande

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 18:05:07 följande:
    Alltså "Personer som sägs vara white trash har ofta svag ekonomisk situation, låg bildnings- och utbildningsnivå samt ett ointresse församhälls- och kulturfrågor. Ett slags allmän smaklöshet brukar också förknippas med begreppet. I populärkulturen framställs white trash ofta som överviktiga med många barn och dålig hygien. Personer med ordnade ekonomiska och sociala förhållanden, men med en folklig och osofistikerad framtoning, är dock inte white trash i ordets egentliga bemärkelse." Källan är Wikipedia..

Jag är White trash om man skall gå på wikipedia..

låg utbildning - check.
    överviktig (på sina ställen) - Check

smaklös - amehn, hallå?!  titta på mig?! Check!

Vad är nu PoP? Jag blev grmt sugen på att köpa sånt bara för att känna mig hemma i min egna White Trash-grupp <3
    Överviktig på sina ställen??? Vaddå? Bara på högra sidan eller vadå? Bara vänstra överarmen, näsan, vänstra stortån och högra vaden?
    Antingen är man överviktig eller så är man det inte, punkt. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 18:28:46 följande:
    Det behöver inte alls vara så särskilt dyra kläder. Menar inte Burberry och liknande utan butiker som har ex.
    Kids-Up, name it, Villervalla, Mexx, Me Too, D-XEL och liknande.
    Bra kvaliteter och inte alls vansinninga priser. En tröja kostar mellan 100 - 300:- till exempel.
    Du är inte medveten om att de butiker du just gav exempel på är lååångt mycket större kedjor än PoP och Lindex va?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 19:49:26 följande:
    Du är inte medveten om att de butiker du just gav exempel på är lååångt mycket större kedjor än PoP och Lindex va?
    Exakt vad menar du?

Vilka butiker menar du? 

Märkena säljs av olika butiker. 
  • Anonym
    Barbamamah skrev 2012-10-27 18:29:29 följande:
    Vaddå egocentriskt?? Vad som är dyrt är högst subjektivt. Ett fattigt gatubarn i en favela tycker säkert att en blyertspenna är dyr. Blir äcklad av människor som ser sina barn som en förlängning av sig själv och ekiperar dom med ett särskilt märke för att spegla sin egen status. Bebisar bryr sig knappast om dior. Eller pop för den delen heller. Det enda dom bryr sig om är om kläderna är funktionella och bekväma. Om man har pengar som skräp så är det mer respektingivande att skänka lite av sitt överskott till typ röda korset eller köpa regnskog till sitt barn än att slösa det på krimskrams till barnet för att kunna glänsa själv.

Mkt bra skrivet!!!!!!!
  • Anonym
    Anonym (e du go elle?) skrev 2012-10-27 19:55:31 följande:
    Jag antar att ni med POP menar Polarn O Pyret eller? Finns det verkligen folk som skryter om att de har köpt dessa kläder? 349 kr för ett par jeans, är det mycket att skryta över? Really?
    Ehh NOT!!
Svar på tråden Pop kläder är white trash!