• Anonym

Pop kläder är white trash!

Anonym skrev 2012-10-27 21:14:44 följande:
    Om man nu skall vara WT så bör man veta vad WT är för något: Personer som sägs vara white trash har ofta svag ekonomisk situation, låg bildnings- och utbildningsnivå samt ett ointresse församhälls- och kulturfrågor. Ett slags allmän smaklöshet brukar också förknippas med begreppet. I populärkulturen framställs white trash ofta som överviktiga med många barn och dålig hygien. Personer med ordnade ekonomiska och sociala förhållanden, men med en folklig och osofistikerad framtoning, är dock inte white trash i ordets egentliga bemärkelse.

Svag ekonomisk situation = inte så rika.. = Billiga kläder.. 

Tror polarn och pyret är FÖR dyrt för WT.. 
    Du upprepar dig eller så har du inte läst tråden.
  • Anonym

Alla köper väl de kläder de tycker om, Vare sig de kostar mycket eller lite man har ju olika smak och stil.

• Anonym
    skoladan skrev 2012-10-27 22:36:43 följande:
    White trash är ett helt löjligt uttrck. Det är ett uttryck som kan vara adekvat i USA, men INTE i Sverige. Det finns ingen anledning att säga WHITE eftersom den absoluta majoriteten av folk i lägre samhällsklasser automatiskt är vita här i Sverige. I USA kan det vara adekvat att betona att man menar en VIT fattig samhällsklass eftersom det där också finns en svart fattig samhällsklass. Men att här säga WHITE trash är enbart löjligt. Kalla det pack, slödder eller liknande - för det är ju det ni menar, eller hur - men säg inte WHITE trash . Om ni absolut måste tala engelska så säg TRASH (sopor).
    Det börjar vara aktuellt i Sverige också.
    Alla vet vad WT betyder även om inte alla använder det.

(så gott som alla) 
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-27 22:40:28 följande:
    Ojojoj- här har vi en som verkligen tror han/hon har koll men inte har det alls.
    Bara för att ta 2 exempel: WT är ett vedertaget begrepp. Och att säga att det per automatik bara är vita i de lägre samhällsklasserna i Sverige är rena löjan.
    Och om man menar vit underklass så passar väl White alldeles ypperligt?
  • Anonym
    Anonym (Quinoa) skrev 2012-10-27 23:26:14 följande:
    Jaha jaha alla lantisar med noll koll... I Stockholm bär alla barn vars föräldrar har någon form av status, secondhand kläder, för då är man mån om miljön, jävligt creddig och hip för att ungarna är smakfullt och roligt ihop matchade av egen smak. Dessutom är det inte någon som suttit och slavat i Asien för att klä ens barn. Sen älskar barnen quinoa och morotssoppa samt bakar surdegsbröd redan på förskolan osv ....
    Vilka märken köper de på second hand?
  • Anonym
    Anonym (mamma till två) skrev 2012-10-28 00:06:35 följande:
    tror att TS är en liten hemma fru, gift med en rik äldre karl, och det enda hon gör är att trycka ner de som inte sätter på barnen dior jacka och prada skor till dagis....

själv så bryr jag mig inte om barnet har edels, ullared, ralf lauren, dior eller en sopsäck på sig (eller jo hade jag sett ett barn med en soppsäck på sig hade jag hjälpt barnet) men ni förstår..     

TS är bara en opponent till en annan tråd. Hade du läst denna tråd hade du förstått..
  • Anonym
    Anonym (84milj) skrev 2012-10-28 01:00:13 följande:
    Kan berätta för dig ts, att jag ärvde 84miljoner efter min far och ett stort hus med friköpt tomt av min gammelfaster i en av sthlms finare societetsområden. Huset har egen brygga dessutom.. Kan tala om för dig att vi fint folk inte kallar andra som har det sämre för white trash (vad det nu betyder), eller andra glåpord. Vi fina vet hur vi uppför oss! Kläder? Ja,jag köper de barnkläder jag anser är fina och bra, oavsett vad det är för märke! Så lilla du, om du nu vill verka fin i kanten kanske du ska gå en charmkurs och en i vett och etikett' Till er andra, ber jag om ursäkt å ts vägnar. Jag känner mig förlägen när hon tror att vi rika beter oss som svin! Det är inte vi som är det utan sådana som ts som TROR sig vara rika och förmer än alla andra..
    Du borde läsa tråden först. Eller #86 i alla fall. Detta är en tråd som svar på denna:

www.familjeliv.se/Forum-4-288/m67246491.html

Sedan är det en annan sak, du berättar om dina tillgångar.
    Pengar har man, man pratar inte om dem. Inte om man har klass i alla fall. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 16:21:00 följande:
    Är det bara jag som tycker att PoP kläder är white trash och för dom som har det dåligt ställt?
     Jag älskar POP och bor i ett område för  höginkomstagare där alla barn har det. 
  • Anonym

Jag och min man har det synnerligen gott ställt men vi köper inte kläder efter märken. Nu tycker jag det är roligt att handla barnkläder så garderoberna är välfyllda med allt från secondhand, Baby Gap, Dior och även Polarn och Pyret.

De gånger jag handlat kläder av det många av er anser finare märken har jag ofta halkat in i en butik när jag vart på affärsresor och visst, jag kollar sällan prislappen men i många fall håller de flesta kläder ungefär lika bra oavsett vad det kostar (HM undantaget, där får man ofta vad man betalar för, gillar inte merparten av deras tyger). Just pop tycker jag har en skönare och tjockare kvalité på tyget så där handlar jag ganska ofta (sen att det ligger alldeles nedanför mitt jobb, ja det spelar nog in också) men vissa av kläderna tappar också i färg väldigt fort.

• Anonym

För att sammanfatta tråden....

Svenssons som bråkar med andra Svenssons om vem som är rikare och "finare".

99% av er svenskar kommer från en arbetarklass-stam som åt linfrön och gröt och hade knappt tvål till att tvätta sig i fattigstugan.

Så med andra ord; De flesta av er är s.k. "WT".

Ridå!

Svar på tråden Pop kläder är white trash!