Pop kläder är white trash!
Svag ekonomisk situation = inte så rika.. = Billiga kläder..
Tror polarn och pyret är FÖR dyrt för WT..
Alla köper väl de kläder de tycker om, Vare sig de kostar mycket eller lite man har ju olika smak och stil.
Jag och min man har det synnerligen gott ställt men vi köper inte kläder efter märken. Nu tycker jag det är roligt att handla barnkläder så garderoberna är välfyllda med allt från secondhand, Baby Gap, Dior och även Polarn och Pyret.
De gånger jag handlat kläder av det många av er anser finare märken har jag ofta halkat in i en butik när jag vart på affärsresor och visst, jag kollar sällan prislappen men i många fall håller de flesta kläder ungefär lika bra oavsett vad det kostar (HM undantaget, där får man ofta vad man betalar för, gillar inte merparten av deras tyger). Just pop tycker jag har en skönare och tjockare kvalité på tyget så där handlar jag ganska ofta (sen att det ligger alldeles nedanför mitt jobb, ja det spelar nog in också) men vissa av kläderna tappar också i färg väldigt fort.
För att sammanfatta tråden....
Svenssons som bråkar med andra Svenssons om vem som är rikare och "finare".
99% av er svenskar kommer från en arbetarklass-stam som åt linfrön och gröt och hade knappt tvål till att tvätta sig i fattigstugan.
Så med andra ord; De flesta av er är s.k. "WT".
Ridå!