• Anonym

Pop kläder är white trash!

Embracethefear85 skrev 2012-10-28 07:31:58 följande:
    Borde hamna i sandlådan denna tråden:)

Jag har övervägande kappahl, h&M, och lindex kläder till båda mina söner. Förrutom ytterkläderna som övervägande är i pop eller kaxs (kappahl)

Äldsta sonen sliter byxor rätt hårt men vare sig det varit pop eller h&m jeans så har det gått hål på knäna.

Vad gäller ytterkläderna har sonens kaxs overall varit snäppet bättre i värme och torrhet än pops, däremot så kan popoverallen utan problem användas av lillebror då den fortfarande ser ny ut.

Kvalite på pop ja det skulle jag vilja säga.
    Vi har inte dåligt med pengar men är inte rika heller så jag anser att pop är dyrt MEN att det är ärvbara kläder så i längden slutar nog det på samma pris om man har tur att barnen matchar varann i stl vad gller säsongskläder.

POP är bra!
    men även andra märken kan ju få fylla ut garderoben så barnen kan äta sig mätta med ;)              
    Perfekt! Fler borde handla där så folket i Kambodja kan få fortsatt arbete. 
  • Anonym
    Pam skrev 2012-10-28 10:31:24 följande:

woops, insåg just nu att dottern har randigt på sig...men det är en kaxbody...är det wt?
    Ja, body på ett barn låter rätt mycke´ WT faktiskt...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 15:25:29 följande:
    Ja, body på ett barn låter rätt mycke´ WT faktiskt...
    Body har så gott som alla svenskar på sina barn.
  • Anonym
    ljung och viol skrev 2012-10-28 16:30:50 följande:
    Antar att Pop är såna där "clownkläder" som vissa genusmedvetna väljer att klä sina barn i?  
    Tycker såna är skitfula. 
    Nej, du har fel. Det är inte clownkläder.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 15:48:56 följande:
    Body har så gott som alla svenskar på sina barn.
    Ok, då finns det en stor grupp WT i det här landet.
  • Anonym
    WickanD skrev 2012-10-28 18:00:07 följande:
    Helt seriöst! Jag har inga barn men huvudsaken är väl att barnen är hela och rena?

Det var ett gammalt hederligt uttalande...och så kan man väl tycka, men hur många föräldrar nöjer sig med att barnen är hela och rena, när de också kan vara statusprylar som ska visas upp och beundras av omvärlden. Hur många hoppas inte på att barnen ska förmedla en bild av framgång och lycka genom att ge dem den ena statusprylen efter den andre? "Titta här, vad vi är lyckade - vi köper märkeskläder till våra barn!"
  • Anonym
    Åsa skrev 2012-10-28 20:08:13 följande:
    Missat detta. Senaste jag läst om i veckan ställde HM inte ens krav på "existensminimumlöner" enligt utgifterna i landet hos underleverantörerna utan nöjer sig med lagstadgade mimimilöner som kan ligga under detta. Har uppenbart bristfällig koll. OT: Något som _är_ väldigt eget för gruppen personer som är okunniga om och ointresserade av sin omvärld samt med bristande social förankring, är att anse och säga rent ut att man skiter i företagens etik, att man bara bryr sig om sitt eget. Att inte vilja/orka ta till sig fakta inom detta område, eller att visserligen tycka det är dåligt med bristande etik men inte anse sig ha råd att betala för skillnaden, är tämligen vanligt även i andra grupper men mycket få andra skulle helt strunta i saken, erkänna det för sig själva eller säga det.

Jag är välutbildad och anser mig själv vara relativt allmänbildad. Min inkomst går upp och ned. Ibland riktigt hög och ibland bara medel. Jag skiter faktiskt i många saker. Miljö, barnarbetskraft i utvecklingsländer, djurplågeri, etc. Jag har varken tid eller ork att väga varje beslut jag fattar på en guldvåg. Är varan tillräckligt etisk och miljövänlig?? Man blir ju galen om varenda biltur man tar eller äpple man köper ger en dåligt samvete. Man kan inte konsumera sig till ett rent samvete. Det kan man bara få genom att sluta konsumera. Det är så jag lever. Har inte dåligt samvete för allt men konsumerar så lite som möjligt.
  • Anonym
    Anonym (snövit) skrev 2012-10-28 19:26:19 följande:
    Jisssseeeesssss!!! Senast jag var inne på PoP förvånades jag över dessa ockerpriser. 199-300 kr för en body? Vinteroverall för 1300 kr? Inte för "fattiga" tycker jag. HM är mer WT för mig. Billiga skit kläder som krymper, men man köper dessa för att kunna köpa nya kläder hela tiden. För att ha råd omvandla sitt barn till en "modell" som har varje dag nya kläder på sig på facebook bilder. WT! POP har haft kvalitet på kläderna. Vissa body kunde man tvätta 100 gånger innan den visade tecken på att det är dags att slänga. Men POP har tappat kvalitet med ökande priser. Senaste bodyn krympte och blev ful efter 3 tvättar och dessutom har kläderna blivit smaklösa. Synd....

Ett bebisplagg behöver inte hålla för 100 tvättar om man inte planerar att låta plaggen snurra vidare på secondhandmarknaden. Helt onödigt att betala flera hundra mer för ett slittåligt plagg som används fem gånger och läggs sedan undan.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 20:24:38 följande:

Jag skiter faktiskt i många saker. Miljö, barnarbetskraft i utvecklingsländer, djurplågeri, etc.

Det där låter riktigt illa.
    Du lider alltså av en sådan allvarlig empatibrist att du skiter i både människor, djur o natur?
    Hur blir man sådan?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 21:00:30 följande:
    Det där låter riktigt illa. Du lider alltså av en sådan allvarlig empatibrist att du skiter i både människor, djur o natur? Hur blir man sådan?

Klart jag inte skiter i det totalt. Men varje köp jag gör är inte genomtänkt. Jag försöker leva etiskt korrekt i stora drag men har varken tid eller ork att göra det till perfektion.
Svar på tråden Pop kläder är white trash!