Symtom de första veckorna i IVF-graviditet..
Hej!
Jag och min man har försökt bli gravida i 6 år nu, vi lyckades själva efter 2 år men fick MF. Vi fick sedan hjälp via gyn som satte in oss på Pergotime och när detta inte heller fungerade efter nästan 2 år till så fick vi remiss till RMC i Malmö. Vårt första försök tog inte och vårt andra försök blev vi gravida men det visade vid vårt första ultraljud att fostret hade slutat att utvecklas så vi fick tabletter för att framkalla ett MF.
Nu är vi gravida på vårt tredje IVF-försök och jag är i vecka 3+3. I början var jag öm i magen och väldigt svullen, svårt att ha mina vanliga byxor som trycker för hårt. Nu sedan i onsdags känner jag inte så mycket mer, fortfarande lite svullen av och till och lite trött i ländryggen, kan ömma lite i magen ibland när jag vrider överkroppen. När man hållt på så här länge och haft MF så nojjar man så mkt och jag undrar hur andra känner/känt de här första veckorna. Själv är jag så rädd för att graviditeten ska ha avstannat igen och att vi ska få ett negativt besked när vi kommer in på vårt första ultraljud om 2 veckor. Man vill ju så gärna..
Hur har känner ni andra dessa första veckor el alla veckor? Hur har ni upplevt er IVF?
Tacksam för svar. Skulle vara så hjälpt av att höra från andra IVF:are. /Fortfarande hoppfull..