Jag vill förändra mitt liv!
Sitter här i min sunkiga hyresrätt och funderar över mitt liv. En rad idiotiska omständigheter har lett till att mitt liv är långt ifrån det liv jag VILL ha. Jag vill ha ett lyckligt äktenskap, ett fint hus, ett stimulerande och roligt jobb, ekonomi till att kunna leva och spara; en buffert på banken och jag vill kunna unna mina barn saker och upplevelser. Jag är snart 35 år gammal och känner hur livet rinner ifrån mig!!
Just nu är jag bitter. Önskar att jag hade valt annorlunda i livet. Att jag tagit vara på möjligheterna. Jag är avundsjuk på "alla andra" som har "allting", dessa lyckade människor, och jag önskar så helhjärtat att jag var en av dem.
Men här sitter jag. Just i dag känner jag mig misslyckad. Det känns som att mina ansträngningar aldrig kommer ge resultat och att jag aldrig kommer få det liv jag vill ha. Vi är de sista i bekantskapskretsen som bor i hyres, de andra köpte hus för flera år sedan. Det är utlandsresor, shoppingtrippar i London, och miniweekends på hotell. Jag känner mig utanför och underlägsen. För min familj är höjdpunkten McDonalds och shopping blir det bara på HM-rean. De är medelklass och vi är väl mest WT.
Jag ville nog inget med den här tråden. Ville nog bara få ur mig all frustration jag känner över mitt liv. Jag har skapat det själv vilket jag vet, och jag tänker kämpa för att förändra det!
Ska bara ta mig ur bitterheten och kasta offerkoftan.