• PinglanGbg

Är gravid men vill ha min vanliga vinterjacka??

Varför finns det inte möjlighet att förlänga sin vanliga vinterjacka? Jag vill inte köpa nån jacka. Men måste väl det om jag inte ska frysa ihjäl i vinter. Fan. Synd om mig. Nån borde uppfinna en jack förlängare. Kanske en tagit med två dragkedjor som passar till jackan. Borde väl inte vara så svårt att uppfinna?

• Svar på tråden Är gravid men vill ha min vanliga vinterjacka??
  • RedRoses

Känner samma som dig. Är i vecka 17+6 idag och kommer bli lite kallt i vinter utan passande jacka. Men känner inte för att köpa en ny jacka som man bara har nu när
    Man är gravid :/

• Pomidor

Lider med er! Jag är gravid v18+3 och trots att min mage har inte hunnit bli så jättestor än så blir den större och större varje vecka medans vädret bara blir kallare och kallare :/
    Kan tipsa om att köpa begagnat eftersom jackan kommer förmodligen bara användas under en vinter så det är inte så farligt om man behöver spara pengar :)
    Annars om ni ska köpa en ny vinterjacka som ska få plats med den nya magen så behöver inte det ens vara en graviditets jacka! Det räcker med att den är sydd så att den knyts i midjan eller så, sen kanske man behöver gå upp en storlek men det borde inte vara mer än så :)

• Frontline

Köp nåt billigt begagnat på typ tradera då eller håll inne under vintern...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mabaja

Jag blev positivt överraskad förra året att jag fick plats i min vanliga vinterjacka. Har alltid tänkt att den är stor över magen, men så stor trodde jag inte att den var. Klassisk Everest från 2007... Hade bf i feb 2012..

• Lufsan

Försökte krånga på mig min vanliga vinterjacka över magen var på dragkedjan sprack. Så nu kommer jag inte kunna ha den någonsin mer. =(

Köpte en jacka på HM som jag tänker ha hela vintern. Var inte allt för dyr, kostade 400kr tror jag.  

En dag i sänder.
  • Chridhe

Jag hade min vanliga vinterjacka. Funkade fint trots stor mage.. men det var snöigt och kallt även i mars, då barnet föddes.. Så i slutet av feb fick jag ha jackan uppknäppt men med en värmande halsduk hängande, det funkade fint!

Svar på tråden Är gravid men vill ha min vanliga vinterjacka??