• Anonym

Mamman vägrar ge ut vårat barns förskoletider!!! Rätt eller fel?

Min dotter bor med sin mamma 40 mil bort! Jag träffar henne varannan helg! Men jag vill veta hur hon går på dagis men mamman förhalar alltid frågan och skyller på det ena än det andra!

Vi har gemensam vårdnad. Har inte jag RÄTT att veta???

Frågat dagis men dom verkade inte vilja ge ut det heller. Det får dom väl????

Jag är ju barnets pappa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Mamman vägrar ge ut vårat barns förskoletider!!! Rätt eller fel?
  • Anonym

Som vårdnadshavare har du rätt att veta vad jag vet. Nyfiken, varför vill du veta?

• mementa

Vänd dig till kommunen på den ort barnet är skrivet. Där ska du få korrekt svar på om du kan få tiderna eller ej.
    Har du rätt till tiderna, kanske du kan kräva det via det i sådana fall.... 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 18:40:36 följande:
    Som vårdnadshavare har du rätt att veta vad jag vet. Nyfiken, varför vill du veta?

För att det är mitt barn!
  • Anonym

Nej, du har inte rätt att få reda på vilka tider barnet är där. Däremot ATT barnet går på just den förskolan, och så har du egentligen rätt att följa med på utvecklingssamtalen också.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 18:43:06 följande:
    Nej, du har inte rätt att få reda på vilka tider barnet är där. Däremot ATT barnet går på just den förskolan, och så har du egentligen rätt att följa med på utvecklingssamtalen också.

Jag får egna utvecklingssamtal om jag vill! Men varför får jag inte tiderna???????
  • lindalinaa

Tror det bara är den som har barnet under tiden barnet är på förskolan som har rätt att veta tiderna...

• Metalmom

Varför vill hon inte ge ut tiderna då?

The reason I swear so much, is because fuck you
  • Anonym
    Metalmom skrev 2012-10-28 18:47:33 följande:
    Varför vill hon inte ge ut tiderna då?

Hon anser att jag inte har med det att göra. Att det är hennes privata vad hon har för tider till barnet.
  • Metalmom
    Anonym skrev 2012-10-28 18:49:37 följande:

Hon anser att jag inte har med det att göra. Att det är hennes privata vad hon har för tider till barnet.

Om det är så, låter det väldigt småaktigt. Mina barns pappa bor 30 mil bort, och bryr sig knappt om dom, men ändå vet han vilka tider barnen går på dagis.

Hoppas allt löser sig. 
    The reason I swear so much, is because fuck you
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 18:43:06 följande:

Tror inte ett dugg på att de har rätt att undanhålla någon information alls till någon av vårdnadshavarna. I så fall borde ju all information under den andra förälderns tid cencureras vid önskemål. Dessutom är jag tveksam till att mamman har rätt att undanhålla ts tiderna. Jag tror att ts har rätt att ta del av den informationen från förskolan. Det är ju rätt relevant som vårdnadshavare att veta ens barns förskoletider eftersom det kan ha stor inverkan på barnets mående exempelvis.
Svar på tråden Mamman vägrar ge ut vårat barns förskoletider!!! Rätt eller fel?