• Primmeling

Varför slickas katten?

Min femåriga katt slickas mer än en hund.  Hon slickar väldigt mycket på mina händer, särskilt om jag smörjt in dem med en viss handkräm. Nån som vet? Vill hon slicka dem rena? Tycker hon det är gott? Vill hon vara snäll/visa kärlek? Tycker hon dom är smutsiga och inte vill att jag tar i henne om hon inte gjort dem rena först?

• Svar på tråden Varför slickas katten?
  • Queenie70

Salt? Smörjer du dig med nån kräm som innehåller karbamid?

Jag hade en katt som putsade ögonbrynen på mig, hon stod på bakbenen och höll fast mitt ansikte med framtassarna och slickade sen systematiskt mina ögonbryn.

• Primmeling

Ska kolla vad Locobase innehåller... Det är den hon är så galen i. Men är det alltså för att hon tycker det är gott? Att hon är saltsugen? Inget socialt?

• Harmagedon

En av mina katter jag hade som barn blev helt tokig av handkrämer. De skulle slickas bort! Hon behandlade oss som kattungar för det mesta så vi antog att hon i sin oändliga modersvisdom visste att krämerna var farliga för oss o ville rädda oss.

Samma katt försökte även gnaga loss alla smycken. Lömska smycken som skulle strypa oss i sömnen...

• Primmeling

Hahhaa..så konstigt! Hon slickar och slickar...gör ju ont ju! Men locobase innehåller inget salt och smakar bara fett, ev lite sött. Smakade nyss hahahha

• Harmagedon

Seriöst. Jag tror de inte gillar när vi luktar fel. Vill ta bort det liksom. Sen kan det ju vara gott också.

• Lbem

Haha!
    Min honkatt slickas men jag tror det är för att visa kärlek :)
    så jag väljer att se det som pussar ;) 

• RandaPanda

Min hankatt brukar putsa min sambo men inte mig. Jag gillar det iofs inte för att det gör rätt ont på min känsliga hy. Men min sambo kan han sitta och putsa hur länge som helst, putsar armar och brösthår och ja pyssla på :)
    Tror min sambo är "smutsigare" än jag då han är hantverkare, så det är nog saltet han gillar faktiskt.

• Primmeling

Jag tror min katt gör det för att pyssla om och jag låter henne göra det... Men det gör ju ont och man är inte alltid så augen själv. Får dåligt samvete när jag tar bort handen. Ska jag få det eller bryr sig inte katten? Hahaha

Svar på tråden Varför slickas katten?