Vill flytta utomlands - hur gör vi med bonusen??
Jag och min man är sugna på att flytta utomlands något år, kanske tom mindre beroende på hur det fungerar. Vi har en gemensam son på 4 år och sedan har min man en dotter på 8 år. Den optimala lösningen är ju att vi alla fyra åker och att både vår gemensamma och bonusen får börja dagis/skola i det land vi väljer. Vi kommer troligen att välja ett engelsk språkigt land då det blir lättare för alla. Jag kommer förmodligen att vara typ hemmafru i början eller kanske studera så att man är hemma när barnen slutar för dagen, allt för att de ska komma in i det. Alternativt om jag måste jobba att kanske mormor följer med och tar hem barnen efter skolans slut,
Enda problemet vi känner är hur vi ska lösa detta :) Min man vill ju inte lämna bonusen hemma om vi andra åker iväg och det förstår jag, det hade inte jag heller gjort. I nuläget är bonusen hos oss varannan vecka och hos sin mamma varannan vecka. Någon som har något förslag hur man kan övertala mamman att låta bonusen följa med oss? Vi vill ju inte göra någon illa och om det absolut inte fungerar får vi väl skippa det till bonusen är så stor att hon kan välja själv, typ tonåren... Men vi anser att det hade varit en bra möjlighet för barnen, och oss.
Det jag har hört är dock att det är enklast medan barnen är mindre, alltså innan tonåren, för att lättare komma in i gemenskapen...