• Anonym

När räknas man som ett "par"? Hur blir man officiellt tillsammans?

Hej Glad

Hur blir man ett officiellt "par" egentligen?

Har inte så mycket erfarenhet med just NÄR man räknas som ett par, eller är det när killen faktiskt säger i ordform "vill du bli min flickvän/tillsammans?"

Eller räcker det då man umgås varje helg, pussas ute bland folk och säger att man trivs med varandra?

• Svar på tråden När räknas man som ett "par"? Hur blir man officiellt tillsammans?
  • Anonym
    CherstinBovington skrev 2012-10-29 10:16:06 följande:
    Man frågar rätt ut: "är vi tillsammans?"
    jaha.. ska jag vänta tills han frågar eller?
    Finns det några tecken som han visar, som är tecken på att han vill va tsm?
  • Karpalo

Jaa.. det är väl olika från person till person. Men jag skulle räkna det då man håller handen, pussas o.dyl ute bland folk. Men enklast är väl att fråga? :)

• Fannypack
    Anonym skrev 2012-10-29 10:13:22 följande:
    Har inte så mycket erfarenhet med just NÄR man räknas som ett par, eller är det när killen faktiskt säger i ordform "vill du bli min flickvän/tillsammans?"
    Eller tjejen

Att träffa varandras vänner, pussas offentligt och så vidare betyder väldigt olika för olika människor. För att undvika missförstånd som gör någon ledsen är det bästa att ha "the talk", dvs säga fråga om man är/ska vara tillsammans/flickvän och pojkvän/boos.
  • kakkia

Håller med ovanståendes svar.
    Enklast är ju att bara fråga vart ni står till varandra och det behöver inte vara killen som frågar utan det kan vara du oxå.. 

• Hannahsmamma

Jag frågade min man rätt ut, dock gjorde jag de väldigt tidigt då jag hade barn sen innan. Men för mig fanns de liksom inget mellanting, han blev väldigt glad och sa att vi självklart var tillsammans!

• Anonym
    kakkia skrev 2012-10-29 10:21:07 följande:
    Håller med ovanståendes svar.
    Enklast är ju att bara fråga vart ni står till varandra och det behöver inte vara killen som frågar utan det kan vara du oxå.. 
    Okej.. Men finns det nått sätt som jag kan fråga utan att jag behöver använda just de orden? Liksom nån smygande mening som gör att han börjar snacka om det. Hahah sjukt va pinigt detta verkar alltså
  • Fannypack
    Anonym skrev 2012-10-29 10:25:05 följande:
    Okej.. Men finns det nått sätt som jag kan fråga utan att jag behöver använda just de orden? Liksom nån smygande mening som gör att han börjar snacka om det. Hahah sjukt va pinigt detta verkar alltså
    Hinta om att din mamma vill träffa honom Tungan ute

Närå, säg att du gillar honom och fråga bara. Jobbigt, men så mycket enklare än att antyda saker och få svar som man kan analysera i evinnerlighet.
  • Fröken reserverad

Varför inte fråga: vad tycker du vi är för varandra? Vad vill du presentera mig som?

Svar på tråden När räknas man som ett "par"? Hur blir man officiellt tillsammans?