• Emeliie89

Hur sover era 2-månaders?

Japp som frågan var ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 20:33
    Skriv även om bebisen äter ersättning eller ammar.. :) det kan ju ha betydelse för hur sömnen blir.

• Svar på tråden Hur sover era 2-månaders?
  • Quineem

Nu är min baby några månader äldre men hon har haft samma sömnrutin hela tiden, somnar mellan 19-20 och sover tills 04-05 vill ha mat sedan somnar hon igen. Vaknar mellan 7-9 på morgonen. På dagen tog hon lite powernaps då och då men vi har alltid varit lyckligt lottade när det gäller nätterna!

• porslinsgaffel

Hon sover knappt någonting på dagarna. Kanske 1 h sammanlagt. Mer om vi är ute med vagnen en längre stund. Sen brukar hon somna för natten vid 21 och sover till 4 oftast. Då får hon mat och somnar då ofta om och vaknar igen vid 7 tiden för att sedan inte vilja sova mer.

• Emeliie89
    Emeliie89 skrev 2012-10-29 20:11:48 följande:
    Japp som frågan var ;)
    Skriv även om bebisen äter ersättning eller ammar.. :) det kan ju ha betydelse för hur sömnen blir.
  • Natulcien

Vid 2 månaders ålder sov sonen lite hur som helst på dagen, alltifrån 20 min till 1,5 tim, och inga fasta tider.
    På natten sov han däremot sjukt bra; från ca 23-06 första passet, ammades och somnade om till ca 9-10-tiden.
    Vid 2,5 månader sov han 8-9 timmar utan att vakna på natten, och vid 3,5 månader 12 timmar. Han helammades. Glad

• Emma Onwuanumkpe

Min son sov inte alls bra nar han var tva manader. Han helammas och kunde sova allt i fran 1 till 3 timmar i strack, vakna for att ata och somna om igen. Oftast har han somnat runt 22 och vaknat "pa riktigt" vid 8 pa morgonen.

Nu ar han 4 manader och sover ca 4 timmar i ett strack for att sedan vakna varannan timme till morgonen.  Somnar 22-02, ater och vaknar med 2 timmar mellanrum efter det...

(Daremot forklarade min BM for mig att det inte alls ar sakert att ersattning och brostmjolk gor nagon skillnad i hur lange de sover. Hon sa att ny forskning har visat att om barnet ammar innan laggdags kan det ge minst lika mycket ro och att hjarnan frigor en massa bra hormoner hos bebisen sa han/hon sover lange.)  

• Anna74a

Min bebis vaknar vid klockan två och fem och är hungrig
    Han somnar om igen snabbt efter matning (ersättning) och blöjbyte.

• 1979sandy

Åh vad skönt att höra att fler 2 mån inte sover på dagen!... Nu ligger jag vaken brevid min efter liggamning på eftermiddan så han ska fortsätta sova så han får nån sömn idag i alla fall ..så svårt att komma till ro om dagen och sover då endast 45 min åt gången..blir orolig att han inte får den sömn han ska ha vid denna ålder. Aldrig att han får så mkt som det stör överallt att han ska ha.. 15-16 Tim har jag läst.
    Han gör otroligt sällan en 2-3 Tim, man. Blir ju galen ibland att inte få nån egen tid...
    När vi är borta däremot o massa människor omkring, då sover han!?

• 1979sandy

Men är man hemma så kan man ju inte vara bland folk hela tiden .... Så de dagarna jag är hemma är det såååå svårt att få honom att somna .. Han känner säkert på mig att jag kämpar för att han ska somna så går det inte..
    Kan ju inte gå ut i vagn ständigt. Skulle vilja vila nån dag en längre stund, men går inte ..

Svar på tråden Hur sover era 2-månaders?