Hur sover era 2-månaders?
Japp som frågan var ;)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 20:33
Skriv även om bebisen äter ersättning eller ammar.. :) det kan ju ha betydelse för hur sömnen blir.
Japp som frågan var ;)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 20:33
Skriv även om bebisen äter ersättning eller ammar.. :) det kan ju ha betydelse för hur sömnen blir.
Går det inte att rulla vagnen inne tills han somnar?
Det gillar han inte , bara gruset på uppfarten som duger,,, Eller prommis.
Får du din till att somna endast i vagn, eller hur sover den lille på dagarna?
Natulcien: blev det bättre Sen med sömnen , då din lille blev äldre?
Haha, missförstod! Bra att han sov gott om natten i alla fall
Nike sover bara i vagn typ när vi går. Men ibland somnar hon i sin gunga
I den åldern sov H totalt två timmar per dag i bärsjal. Uppvak varje timme för amning nattetid.
Min son har vaknat varannan timme på nätterna för att äta sen han var 2 månader, innan dess vaknade han kanske två ggr per natt. Nu är han 4 månader och äter en gång i timmen på nätterna (på dagarna med för den delen, på sistone). Men jag tror att han håller på att få tänder.
Han helammas.
Lillan har alltid fått ersättning...
När hon var 2 månader åt hon 19, 22, 01 och 04 och 07. Var tredje timme. Någon gång sov hon längre...Var aldrig speciellt trött då hon somnade om direkt! Fick ändå mina timmar.
Lillan är nu tre mån.
Lägger sig 19 på kvällen (hon är som en klocka) och kan vakna 02. Lite buff gör att hon somnar om lätt och sover till 04. Sover sedan till 07.
Så det är ju jättestor skillnad på bara en månad.
Nu sover hon på dagen ca 45 min fm, lunch 2.5 timmar och 45 min em. Hon är vaken 1.5 timmar efter att hon vaknar och sover första luren. Andra luren infaller mellan 11.30-12 och tredje luren vid ca 16 så hon orkar med kvällen.
Vår son är 10 veckor och varierar väldigt mellan såväl dagar och veckor hur han äter och sover. Han har haft perioder då han äter var 3:e / var 4:e timme dagtid men senaste 1,5 veckorna har han nästan ätit varannan timme varje dag istället. På kvällen somnar han oftast vid 19-20 tiden och då lägger vi honom i hans säng, sedan vaknar han så gott som alltid efter 3 timmar - ganska exakt - och vill äta. Sen brukar han sova 2-3 timmar innan han vill ha mat igen, därefter sover han 2-3 timmar igen och sedan börjar det jobbiga... Han vaknar VARJE NATT (har gjort sedan vi kom hem från BB) vid 3-4 tiden och är orolig, skriker och kan inte somna. Då brukar hans pappa få gå runt med honom tills han somnar (allt från 30-60 minuter) och sedan vaknar han varje timme tills vi går upp vid 6-tiden.
Första 6 veckorna var han superspänd i magen och fick ha hjälp med magmassage för att få ut fisarna, det var det som gjorde att han var ledsen vid 3 på natten. Nu är det nästan motsattsen att hans mage bubblar och fiser så mkt att det stör hans sömn. Dessutom har han börjat köra runt med sina händer i ansiktet (han jagar sin tumme men har inte fattat hur han ska peta ut den än) vilket stör hans sömn ännu mer...
Han får Sempers magdroppar varje dag och det hjälper väll, men jag hade gärna sluppit den oroliga tiden från 3 och framåt...
På dagarna sover han bra om han antingen ligger i min famn, bredvid mig på min arm eller i vagnen (i rörelse UTE). Han vaknar efter 10 minuter i vagnen inne, han kan sova typ 10-20 minuter i sin "Sleepyhead" men that's it. Så resultatet blir oftast att han sover med mig ett pass så att jag får vila lite själv, och så sover han i vagnen ett pass på eftermiddagen när jag måste gå ut med hundarna...
Min 2 månaders ser dagen å natten ut så här
Vaknar runt kl8, vaken 1-1½ timme sover ca 30min
runt 12-13 tiden sover han igen då längre 2-3timmar sen runt 17 tiden vill han sova 30 min ca.
och runt 19 sover han till 20,30-21 ca sen äter han å somnar för natten sover då fram till 5-6 vill ha mat å sover sen till 8a tiden!
Äter ersättning sen 4veckor tillbaka!
Glömde skriva att jag helammar...
Innan hade han så himla bra 2-timmars intervall på dagarna. Sov två timmar, vaken två, sov två, vaken två osv. Så är det inte längre... Idag har han sovit 2 x 1 timme och 1 x 25 minuter innan han nu tvärdäckade vid 19 och vi la honom i sin säng för natten...
Ett bra dygn kan se ut såhär för oss (eller kanske ska säga KUNDE se ut såhär, för det gör de inte längre förutom efter 3 på natten):
06:00 Kliver upp
07:30 somnar igen efter matning, sover med mig
8:30-9:00 vaknar
11-13 sover efter matning, sover med mig eller i vagnen på promenad
13-15 vaken
15-17 sover efter matning, sover i vagnen på promenad eller med mig
17-19 vaken
19-22 sover efter matning i sin egen säng
22-22:30/22:45 matning och vyssning så han somnar igen, tar lite olika lång tid att få honom att somna om
22:30-02:00 matning och vyssning
03:00 vaknar och skriker, får lite mat innan hans pappa tar över med sitt tålamod
härefter är det i stort sett vakna varje timme som gäller fram till kl 6 när vi går upp...
Min lille är precis likadan! Fisarna håller honom vaken:(
Hur får du honom att somna med dig?...
Får lätt panik över att så måndag verkar ha rutiner redan ny vid 2 mån..
Min lille äter när han säger till, sover.. Ja, när jag har tur. Kan bli 2 ggr 45 min på hela dan om jag har otur, eller en tre timmars på eftermiddagen. Jag har himla svårt att söva honom hemma. I vagnen ute sover han en timme, i rörelse!! Man får inte gå in nånstans.
Får ibland lite panik över hemma hur jag ska få honom att sova så blir han övertrött på kvällen. Fattar inte hur en sån liten kan va vaken så mkt plus störas av sin lilla mage på nätterna...
Många har rutin ska det va;)