• julesrules

Vem vänder jag mig till för att få min bröstförstoring betald av landstinget?

Hej!

Vet ni vem jag ska vända mig för att se om landstinget kan betala min bröstförstoring? 

• Svar på tråden Vem vänder jag mig till för att få min bröstförstoring betald av landstinget?
  • jimbo

Varför skulle dom göra det ?

• Norris

Du får i första hand prata med läkaren på din vårdcentral. Det är dock väldigt svårt att få det finansierat

• lollisen

Du vänder dig till din vanliga läkare som gör en första bedömning. Har iofs inte hört talas om att man får en bröstförstoring av landstinget, men det är säkert möjligt om man inte har några bröst alls och man mår otroligt psykiskt dåligt av detta? *spekulerar*

Har däremot en väninna som fick en del av operationen beviljad då hennes bröst var så otroligt olika stora och väldigt olika i formen. Såg ut som två helt olika bröst från olika kroppar eller hur man ska förklara det, ett litet och väldigt hängigt med en stor ljus vårtgård, det andra ett stort bröst med en liten mörk vårtgård.

Men hon fick betala för implantatet själv som de använde för att fylla ut det lilla bröstet så att säga.

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Linaaa87

Du får inte en förstoring betald!!! Enda anledningen till att man kan få en förminskning betald e om man har fysiska problem, ex rejäl ryggsäck pga brösten. Man har inga fysiska problem när man har små bröst o därför går staten ej in o betalar! Du får göra som ja, spara ihop till dem själv!

• hymafr
    Linaaa87 skrev 2012-10-30 09:17:13 följande:
    Du får inte en förstoring betald!!! Enda anledningen till att man kan få en förminskning betald e om man har fysiska problem, ex rejäl ryggsäck pga brösten. Man har inga fysiska problem när man har små bröst o därför går staten ej in o betalar! Du får göra som ja, spara ihop till dem själv!

Man kan få en förstoring, men då gäller det nog att man verkligen inte har några bröst alls.
    Känner till en tjej som aldrig utvecklade några bröst som fick en förstoring betald. Eller egentligen var det ju ingen förstoring eftersom hon aldrig haft några bröst, utan ungefär som om man får en protes om man saknar t ex ett ben. Enda skillnaden att i hennes fall kunde man operera fast "protesen".
  • Winterfell

Vårdcentralen som får remittera till rätt person. Som alltid.

Dock är det högst osannolikt att det går och jag hoppas verkligen att de inte betalar sådana dumheter. Folk får betala sin fåfänga själva. 

• Winterfell
    hymafr skrev 2012-10-30 09:26:18 följande:

Man kan få en förstoring, men då gäller det nog att man verkligen inte har några bröst alls.
    Känner till en tjej som aldrig utvecklade några bröst som fick en förstoring betald. Eller egentligen var det ju ingen förstoring eftersom hon aldrig haft några bröst, utan ungefär som om man får en protes om man saknar t ex ett ben. Enda skillnaden att i hennes fall kunde man operera fast "protesen".
    Precis, och då pratar vi om medicinska skäl.
    Däremot är det ju många som har a-kupor som tycker att de "inte har några bröst" men det har de, bara att de är små. 
  • M Y L F

Väldigt svårt att få en förstoring betald precis som många redan skriver. Vad har du för storlek idag och vad är det som gör att du tror att du kan få den betald?

• Linaaa87

När ja pratade med läkare inför min förstoring sa de att de inte beviljade någon just för att de e så lätt o fejka att man mår psykiskt dåligt över sina små bröst. Enda chansen va om brösten va väldigt osymmetriska, ex om de ena va jättestort o de andra jättelitet. En förminskning beviljas inte heller enbart pga psykiska skäl där måste man ha fysiska problem, har flera kompisar som gjort förminskningar o fr säger samma sak.

• Linaaa87
    Winterfell skrev 2012-10-30 09:28:32 följande:
    Precis, och då pratar vi om medicinska skäl. Däremot är det ju många som har a-kupor som tycker att de "inte har några bröst" men det har de, bara att de är små. 

De e inget medicinskt skäl att inte ha några bröst, ett medicinskt skäl är ex ett fysiskt eller psykiskt handikapp!!! Vad skulle bli bättre med den fysiska hälsan om du fick bröst????? Kanske en bättre självkänsla men absolut inget som gör att din livskvalité ökar!
Svar på tråden Vem vänder jag mig till för att få min bröstförstoring betald av landstinget?