• Molly1

Leva eller inte leva med någon som har barn sedan innan.

Känner med dig. Inget lätt val du har framför dig. Från mitt perspektiv säger jag tyvärr... Lämna honom. Skaffa dig en kille utan barn. Eller vill du låta ångesten bo i ditt hjärta i 15 år framöver? Det gör den här och för mig är det för sent. Jag vill inte ha mitt barn på halvtid, annars hade jag gått för länge sedan. Önskar dig allt gott och hoppas att vad du än väljer gör dig lycklig!

• Molly1
    Lycka Olycka skrev 2012-11-01 08:24:59 följande:
    Jag blir helt tom att läsa vad du skriver. Självklart förstår jag att alla fall är unika, menar du att du levt med ångesten i 15 års tid i din relation? Jag trodde någonstans att detta kanske är en vanlig känsla i början, tills man vant sig, tills man får chansen att lära känna varandra och komma varandra närmare. Jag har läst på forum om många kvinnor som gjort och gör det och jag förstår inte vart de hämtar styrkan ifrån. Ni är fantastiska, det måste jag säga!

Jag har som ändå förhoppningar någonstans att man med tiden blir mer och mer som en familj, det finns ju lyckliga styvfamiljer. Egentligen förstår jag inte varför det är så så svårt, men jag har heller aldrig varit med om något svårare.

Oj, förlåt att jag inte svarat! Nej jag har bara levt med ångesten i fem år . 15 år var den ungefärligt uppskattade tiden tills din bonus flyttar hemifrån. Vi håller nu på att reda upp problemen i familjeterapi, äntligen! Får se hur det går...
Svar på tråden Leva eller inte leva med någon som har barn sedan innan.