Nykter alkoholist sen 3 år men känner sådan skam
Hej Jag tycker du är fantastisk som lyckats dra dig från alkoholen. Önskar att min mamma hade kunnat göra det. Jag är nu vuxen och hon dricker fortfarande... får inte sitta barnvakt till min lilla, litar inte alls på henne. Se skammen som något positivt istället för negativt. Du är en bra mamma som har gjort och gör dina barns liv så mycket bättre än förut. Titta framåt och se barn som inte undrar hur många dagar det är tills mamma kommer hem igen efter att hon gått för att handla mjölk. Hände mig, mamma var ensamstående, jag tog mig själv till och från skolan som sjuåring flera Dagar i rad ibland, minns att jag ibland åt okokt ris eftersom jag inte fick använda plattan, var rädd att det skulle brinna. Har även tagit pengar ur plånboken och gömt till dagar då hon är nykter ( titta vad jag hittade mamma! ) så vi hade pengar till mat efter att hon supit. Så många minnen... Dina barn behöver inte få likadana eftersom du tagit på dig kampen mot alkoholen. Tycker du är jättestark och det gör mig gott i hjärtat att höra att du tar hand om dina barn. Kram till dig