• Zalåå

Simborgarmärket

Min son är nästan 6½ år har lyckats ta sitt första simborgarmärke då han simmade 150m bröstsim och 50m ryggsim.
    Jag tycker att det är tidigt, men jag har inget att jämföra med. När tog era barn sitt första simborgarmärke (simma 200 meter valfritt simsätt)?

• Svar på tråden Simborgarmärket
  • Elin 885

oj duktigt!!
    Jag tog mitt när jag var 9, men hade nog kunnat tagit det tidigare men fick inte arslet ur vagnen så att säga. jag gick alltid på simskola på sommaren vid sjön som låg någon mil från vårt landställe. vi packade picknickkorg, filtar och handukar, extrakläder och var där i princip hela dagen. när vi sedan började dela vårt landställe med en familj som var kompis med mamma så blev det ännu mer att vara vid sjön. deras barn var yngre och hade sin simskola på förmiddagen och så hade vi vår på eftermiddagen, det var bara jag och en tjej till. vi tog massor med märken...blev lite dyrt för mamma sen när sommaren var slut men men (att köpa alla märkerna alltså).

sedan har jag gjort samma sak igen i bassäng dels i gympan på skolan och dels när jag sökte till polishögskolan.

• cosinus

Ingen av mina har tagit det än, äldsta är 8 år.

Själv var jag 5 år och 2 veckor och sen tog jag ett om året tills jag var 16 bara för att få alla möjliga färger som byttes varje år :)

• Guldkorn

Bra jobbat! Min dotter var 7 år och två månader när hon tog sitt första :)

• moohl

Min son var också 6½ år när han tog simborgarmärket

• Mrs Green

Min 7-åring har en bit kvar. Hon klarade 150 meter som längst nu när hon gick på simskola. De flesta i hennes grupp var 8-9 år och ingen klarade 200 meter den här terminen. 

• Busbellan

Äldsta dottern var nog 7 år tror jag.
    Minstingen är 5 år nu och har lyckats simma 100 m så det tar nog inte så hemskt lång tid till innan hon fixar 200 m :) 

Mamma till Nora, August och Ella
  • LoveMyFamily

Min dotter tog det för några veckor sedan och hon är 6 år.
    Folk har inte trott sina ögon när man berättat hur gammal hon är. Hon simmar jättebra, lärde sig simma ungefär då hon var 5.

• Simben

båda  mina tjejer har tagit det och min stora tjej tog märket våren innan hon fyllde sex och min lilla tjej tog det nu i höstas och hon fyller fem i februari nästa år så hon var drygt 4 1/2 år men väldigt tidigt med allt motoriskt. det är ju lite så att när väl tekniken sitter och det automatiserat så är det inte så jobbigt att simma så många längder, och med rätt peppning bredvid så klarar nog många barn det tror jag om de har tekniken alltså

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Dixie

Min son tog det nu i somras, strax innan han fyllde 7 år!

Svar på tråden Simborgarmärket