• Demonic

Vikt på 9 åring

Min kille väger 44 kilo o är 153 lång helt normalt för hans längd tycker jag :)

• Svar på tråden Vikt på 9 åring
  • Blivandemamman

9 år och 153 cm lång!?
    Jag kommer så väl ihåg när jag gick i femman och vi skulle mäta oss. Jag har alltid varit kortast i min klass. Och jag var då 137 cm lång! (eller kort) Hur är det möjligt att din son kan vara så lång! Absolut inget illa med!! Glad 

• Chridhe

Enligt appen child bmi (som enligt reklamen ska ha sina värden från who) så är han lätt överviktig (men väldigt lång!). Dock hade 43,3 kg varit en normalvikt, så det är ju precis på gränsen..

• cosinus
    Chridhe skrev 2012-10-30 21:16:07 följande:
    Enligt appen child bmi (som enligt reklamen ska ha sina värden från who) så är han lätt överviktig (men väldigt lång!). Dock hade 43,3 kg varit en normalvikt, så det är ju precis på gränsen..
    ISObmi för barn säger normalvikt för en 9-årig pojke med den längden och vikten. www.isobmi.se/default.aspx

Själv har jag en drygt 8.5-åring på 125 cm (och 20 kg) så jag reagerar mest på längden. En blivande basketspelare :D
  • 010306

Dottern på 9 år här är 139 cm & väger 27 kg.
    Dottern på 11 år är 146,5 cm & väger 33 kg. ( bland de kortaste i klassen sin )

153 cm var jag själv i 11 års ålder, tror mina tjejer kommer va lite kortare då ev. att 9 åringen hinner bli det då :p.. vägde runt 32-33 kg.

• Blivandemamman

Är detta normalt!? Min dotter är 11 år gammal. Hon är ca 135 cm lång och väger 35 kg. Är det en bra vikt för hennes längd!?

• Blivandemamman

(Det var min syster som kommenterade från min användare)

• Chridhe
    Blivandemamman skrev 2012-10-30 21:20:13 följande:
    Är detta normalt!? Min dotter är 11 år gammal. Hon är ca 135 cm lång och väger 35 kg. Är det en bra vikt för hennes längd!?

Enligt min app är hon normalviktig. (Men ganska kort. "10% av flickor i samma ålder, 11år 0 mån är kortare")
Svar på tråden Vikt på 9 åring