• jennifer88

Halloween fest med krav på utklädnad...

Jag älskar att gå på fest och att klä upp mig, och likaså gör mannen min. Men varken han eller jag tycker om att klä ut oss och nu är det dags för Halloween igen! Även i år är vi bjudna på fest där de i inbjudan uttryckligen säger att vi förväntas vara utkkädda och helt ärligt, ingen av oss har någon vidare lust att gå, eller gå på festen vill vi ju väldigt gärna men att klä ut oss känns bara jobbigt!  Att inte gå är inte ett alternativ då det handlar om en födelsedagsfest för en väldigt nära släkting som vi redan sagt ja till. Och att inte komma utklädda är inte heller det ett alternativ så frågan är nu vad vi ska klä ut oss till?

Någon som har tips på något som är enkelt och billigt men tillräckligt utklätt för att passa in på fest där alla andra kommer att ha lagt  ner mycket tid och pengar på sina kläder. Sen ska vi ju även åka kommunalt till och från festen, så att sticka ut allt för mycket är vi inte så sugna på...

Och är det verkligen så att det bara är vi som är tråkiga och tycker det här med att klä ut sig är jobbigt och krångligt?

• Svar på tråden Halloween fest med krav på utklädnad...
  • Orkide

Mannen kan ju vara James Bond eller någon annan kostymkille. Du kan ju också ha kostym och så sätter ni på er glasögon och vara en duo från blues brothers. Eller så sätter du på dig någon festblåsa och säger att du är någon kändis på röda mattan :p

Annat enkelt är att sätta på er en post-it lapp där det står vem ni är men att ni är klädda som ni själva vill :)

• Agaton Sax

Nej jag håller med, det är så tråkigt med att klä ut sig när man går på fest och kanske dessutom träffar nya människor.

Det är jag absolut inte bekväm i, det var roligt någonstans upp till 20 men inte i vuxen ålder.

Förra året tackade vi nej till just en sådan fest - 8 par var bjudna och ett par kom - säger ju en del om hur "roligt" det är.   

• Alvi

Klä er som Brangelina! Eller som något annat röda mattan-par! Eller inget par alls - du kan vara någon hottie med kalasblåsa, och han är snygg i kostym! Bond låter ju jättebra, passande så här vid premiären och allt!

• Alvi

Audrey Hepburn! Klä dig som henne, se ut som henne, med cigarett i munstycke och allt! Jag känner på mig att du kommer vara helt awesome som Audrey!

• jennifer88

Bra tips!!  Det låter helt klart som att mannen får gå som James Bond eller något liknande, och lite sugen på Audrey Hepburn blev jag allt.. Eller någon annan kändis. Får nog googla lite, lättast vore ju då någon som liknar mig en aning i alla fall, men det finns ju inte allt för många knubbiga kändisar med halvlångt blont hår..

Precis som du säger Agaton Sax, så var det väl okej att klä ut sig när man var yngre men probelemt för oss är att vänner och familj inte verkar växa ifrån det, docl samma personer varje år som envisas med att hålla dessa maskeradfester... Typiskt att det är just de som älskar att klä ut sig som fyller år runt halloween. :P

• Bibbidi
    jennifer88 skrev 2012-10-30 21:51:13 följande:
    Bra tips!!  Det låter helt klart som att mannen får gå som James Bond eller något liknande, och lite sugen på Audrey Hepburn blev jag allt.. Eller någon annan kändis. Får nog googla lite, lättast vore ju då någon som liknar mig en aning i alla fall, men det finns ju inte allt för många knubbiga kändisar med halvlångt blont hår..

Precis som du säger Agaton Sax, så var det väl okej att klä ut sig när man var yngre men probelemt för oss är att vänner och familj inte verkar växa ifrån det, docl samma personer varje år som envisas med att hålla dessa maskeradfester... Typiskt att det är just de som älskar att klä ut sig som fyller år runt halloween. :P
    Varför måste man "växa ifrån det"? Tungan ute Vissa tycker det är kul, andra inte. 
    Deal with it. Cool 
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Bibbidi

Har du saker hemma så du kan klä dig lite som Audrey Hepburn? 

Vad har du annars hemma?

Egentligen den där långa cigaretten eller vad det är som hon hade, du kanske bara kan ta en lång blompinne och måla den lite grann? Då borde det väl nästan se ut som en sån? 
    GladSkäms 

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • jennifer88
    Bibbidi skrev 2012-10-30 21:55:19 följande:
    Varför måste man "växa ifrån det"? Tungan ute Vissa tycker det är kul, andra inte. 
    Deal with it. Cool 

Självklart behöver man inte växa ifrån det hela, det var inte så jag menade. Syftade mest på att de skule göra det hela lättare för oss, som inte gillar att klä ut sig, om de som alltid arrangerar maskeradfester växte ifrån det så vi slapp klä ut oss. :P
  • micromat
    jennifer88 skrev 2012-10-30 21:51:13 följande:
    Får nog googla lite, lättast vore ju då någon som liknar mig en aning i alla fall, men det finns ju inte allt för många knubbiga kändisar med halvlångt blont hår..

Bridget Jones.. =)
Svar på tråden Halloween fest med krav på utklädnad...