• linamums

Hur många har ätit lyckopiller nån gång ?

Skulle vara kul och se ungefär hur många som ätit lyckopiller (tex cipramil , cipralex, sertralin mm ) berätta gärna om era erfarenheter av det oxå. Om det blev bättre , sämre och vilka biverkningar ni upplevde ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många har ätit lyckopiller nån gång ?
  • IsDimma

För mig har dom förändrat livet totalt. Jag är inte lika outgrundligt trött längre. Jag orkar med att gå till jobbet varje dag. Jag orkar med ett någorlunda liv efter jobbet, sämre och bättre i perioder iofs. Jag sover bättre (med rätt hjälp av dels denna typ av tabletter och sömntabletter och insomningstabletter). Jag är lugnare, gladare, mindre svartsjuk, mindre ledsen. Jag mår psykiskt mycket bättre nu (efter ett drygt halvår med tabletter).

• linamums
    IsDimma skrev 2012-10-31 13:44:08 följande:
    För mig har dom förändrat livet totalt. Jag är inte lika outgrundligt trött längre. Jag orkar med att gå till jobbet varje dag. Jag orkar med ett någorlunda liv efter jobbet, sämre och bättre i perioder iofs. Jag sover bättre (med rätt hjälp av dels denna typ av tabletter och sömntabletter och insomningstabletter). Jag är lugnare, gladare, mindre svartsjuk, mindre ledsen. Jag mår psykiskt mycket bättre nu (efter ett drygt halvår med tabletter).

Okej vad för medicin äter du då ? Blev det inte bättre förens efter ett halvår ?
  • IsDimma

Jag äter voxra, 300 mg. Och jo, det blev bättre fort, första tiden blev jag överdrivet pigg, det slog över åt andra hållet. Men sen stabiliserade ju det sig.
    Sen är det två månader sen jag höjde dosen, från 150 till 300 mg. Och efter det är det jättestor skillnad, med sömnen framförallt och med lugnet och att oron minskat märkbart.
    Sen är jag inne i en låg period just nu men det kan man ju vara oavsett.

• Blaha

Har ätit diverse antidepressiva sedan jag var 14. Är 22 idag. Har olika erfarenheter. De flesta tabletter har inte gett någon effekt. En har gjort mig väldigt sjuk, en har hjälpt i låg dos men gjort mig sjuk i hög dos.

• Lilia

Jag har tagit Cipralex, detta är ett SSRI preparat, eller antidepressiva kan man också säga. Inget lyckopiller, jag röstade därför nej!

• La Lola

Nej, jag har aldrig ätit såna.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Pastell

Ja en gång. Eller jag håller på ännu fast är på nedtrappning. Ätit cipralex i 6 år, är på sista etappen av nedtrappningen nu. Ska bli sååå skönt att sluta. Blev rätt avtrubbad och känslokall har jag insett av dom

• fortsätt paddla

Jag äter cipralex, en liten dos 14 dagar i månaden. Jag äter dom mot pms ( ni kan ju gissa hur pass den är) och det funkar bra. Enda nackdelen är att jag känner mig lite tröttare än vanligt.

Svar på tråden Hur många har ätit lyckopiller nån gång ?