Inlägg från: Vimsan77 |Visa alla inlägg
  • Vimsan77

Mjölkproteinallergi??!!

Hej Hur kan man misstänka mjölkproteinallergi?? Vad är symptomen?? Min dotter är skrikig( mest på kvällen). Kräks ofta. Sover dåligt på dagarna. Typ 20-40 min o ibland vaknar hon så fort hon läggs ner. Krånglar ibland vid ammning( vrider, vänder,stånkar,släpper, gråter) Hon är prickig( men bara i ansiktet o skallen)

• Svar på tråden Mjölkproteinallergi??!!
  • Vimsan77

Men borde inte tösen vara skrikig dygnet runt om hon är överkänslig? Vilken mjölkfri ersättning är bäst?? Tänkte fylla ut med det efter amning.

• Vimsan77

Jag provade mam-flaska men icke. Har nutramigen, bläää säger jag bara. Ja bvc är s---t. Min tös blev skrikig runt dag10. Hon har gaser, skriker em/kväll. Ibland på dagar. Prickar i ansiktet. Höstmåne: Gav du bara ersättning eller ammade du också???

• Vimsan77

Jag har läst runt lite på nätet och ser att många inte nöjer sig med att sin bebis är kinkig, spänner sig, pruttar mkt, sover dåligt, har svprt att komma till ro. Utan de har kämpat för en läkarundersökning då bvc säger att det är heeelt normalt. Jag vet inte om min tös är mjölkproteinallergisk. Jag har uteslutit det i 3 dagar och tycker ändå att hon är kinkig, gillar ej att ligga på rygg, svårt att komma till ro om man inte går runt med henne, kräks då o då, etc Men jag känner ändå att det måste ju vara ngt som inte står rätt till? Jag har trott på övertrött hela tiden men det känns också konstigt. För hon sov o åt bra de första 10 dagarna o sen helt plötsligt blev hon grinigare etc. Sån varifrån skulle den övertröttheten komma ifrån? Vad ska man göra egentligen? Jag vet att det mesta brukarlugna ner sig efter ca 3 mån men jag är arg för att jag ej vet vad detta beror på. Alla mina 3 barn har följt detta mönster när de var nyfödda men jag har aldrig helt säkert vetat varför utan bara fått som svar att brbisar är kinkiga de tre första månaderna, eller att jag har fått trmperamentsfulla barn. Råd??

Svar på tråden Mjölkproteinallergi??!!