Inlägg från: Nano07 |Visa alla inlägg
  • Nano07

Mjölkproteinallergi??!!

Det stämmer ganska precis på hur vår dotter var i precis den åldern. Tog bort all mjölk ur min kost och det blev mycket bättre!

Håller på och kolla med samma på nya skruttet nu som bara är 2 v, har tagit bort all mjölk från start men provat nu i två dar och tycker dottern verkar mycket mer orolig, vill vara i knät, kräks mer osv direkt.

• Nano07
    nilla78 skrev 2012-10-31 15:04:24 följande:

Min väninnas dotter visade precis samma symptom, och det var mjölkallergi. Hör med BVC!

Fast det är inte alls säkert att BVC håller med, mitt gjorde det inte så jag körde på på eget bevåg. Äter iaf nästan helt mjölkfritt i perioder för min egen mages skulle så jag begrep liksom inte varför jag måste på "godkänt" av dem :) Tänk på att lägga till nån multivitamin eller kalktillskott.
  • Nano07
    Vimsan77 skrev 2012-10-31 20:06:20 följande:
    Men borde inte tösen vara skrikig dygnet runt om hon är överkänslig? Vilken mjölkfri ersättning är bäst?? Tänkte fylla ut med det efter amning.

Våran skrek inte alls men var mycket mer missnöjd eller hur man säger - ville vara i  knät, gnydde om man flyttade om henne osv.

Finns mjölkfri ersättning på recept som smakar apa så jag fick aldrig i dottern det. Sattsade några dygn på att tokamma (satt nästan alla vakna timar på dygnet med henne snuttandes vid bröstet) för att få upp produktionen och det funkade tack o lov :)
  • Nano07

Om det är mjölkprotein barnet reagerar på så kan de ta iaf en vecka, så stå ut lite till. Ofta är dom inte allergiska (så tester kommer inte visa något) utan överkänsliga som vår dotter, vi har kollat henne i flera omgångar för allergi utan resultat men nog sjutton mådde hon dåligt av mjölkprotion för det.

Nästa fråga, ursäkta om jag låter dum nu, är om du är helt säker att du fått bort all mjölk ur din kost? Saker som bakMARGARIN innehåller ju tex mjölk, tillsammans med massa andra saker som "borde" vara mjölkfria.

Svar på tråden Mjölkproteinallergi??!!