• Anonym

Ögonfärg

Har fått för mig att folk med blåa ögon är mer eftertraktade än folk med bruna ögon. Jag själv har bruna, och hade jag fått välja hade jag helst haft gröna eller blåa Flört helt onödig tråd men bara nyfiken, är det så eller har jag fel? Tungan ute

• Svar på tråden Ögonfärg
  • Anonym

Melerade ögon är det finaste som finns Själv skulle jag vilja ha bruna.. Men såklart är de blå Både min mamma å syster har bruna bara för det :-P

• grind

Kvinnor ska vara blåögda.
    Män brunögda.

• lykantrophona

Jag tror alla har olika smak...

När det gäller killar så spelar det ingen roll, men på tjejer föredrar jag bruna eller gröna ögon. Själv har jag blåa ögon.

• MollyMilly

I vår familj har alla olika; jag har helt gröna, min man brungröna, dottern blå o sonen svartbruna. Jag har alltid gillat blå ögon för att jag själv har mörka. Tror att jag tycker oväntade kombinationer e det mest attraktiva. Som tex en blåögd med mörkt hår, eller en blond med mörka ögon.

• Takex

Jag tror bruns föredras för att man går mer färg i ansiktet på något vis, jag är melerad men skulle tycka det vore kul om ögonen alltid var gröna istället för att hoppa hit och dit :3

• Anonym

Jag har aldrig gillat blå ögon speciellt,varför vet jag inte. Jag har själv gröna,min ena dotter har blåa efter sin far och den andra dottern har gröna. Min sambo har bruna ögon :)

• Anonym
    grind skrev 2012-10-31 14:47:13 följande:
    Kvinnor ska vara blåögda.
    Män brunögda.

Eller inte...

Blå är ju en väldigt kall färg medans brun är varm.

Jag associerar bruna ögon med kvinnligt och värme = feminint och blått/grönt manligt.

• Anonym

Det har väl inget med ögonfärg att göra? Är blåögda skelögda människor mer attraktiva menar du?

Ögonform är något som kan göra en människa mer eller mindre attraktiv.

• Anonym (Amore Mio)

har melerade ögon, rådjursögon bokstavligen  ljust bruna gröna ,har blå och bruna anlag,mycket grönt i ögonen
    många ögonfärger är bra, personligen   svartbruna, rödbruna. himmelsblå, vitgrå,svarta,helt gröna.och violetta
    blåsippeblå och plommon också fina    

Svar på tråden Ögonfärg