• Powderpuff

Dålig smak i munnen i början av graviditeten!

Har en unken smak i munnen som vägrar försvinna. Borstar tänderna noga, sköljer med dentan efter, har haft klorhexedin i några dagar, nu gått över till munskölj för munpiercings, tuggummi och sugtabletter. INGET fungerar.

Någon som känner igen det? Inte jättekul när man går runt och mår lite småilla hela tiden... 

• Svar på tråden Dålig smak i munnen i början av graviditeten!
  • Lolli82

Ganska vanligt tror jag. Har för mig att jag läst att det är järnsmak och beror på den ökade mängd blod i kroppen.

• Powderpuff

Ja... lite järnsmak ä de nog om man känner efter. Men väldigt unken!! Jag opererade bort en tand för snart två veckor sedan så jag trodde det va den som spökade först men de ä de verkligen inte. Känns som om det kommer från porerna i munnen hahaha. Skönt o höra att man inte blivit knäpp iaf. Har ni några knep på vad som kan fungera, om man kan äta något speciellt tex

• kluckis

Samma här! Men järnsmak vet jag inte :S
    Blir illamående av min egen mun.. SÅ alltid tuggummi tillhands! 

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • Hjärtefröjd
    kluckis skrev 2012-11-01 11:08:58 följande:
    Samma här! Men järnsmak vet jag inte :S
    Blir illamående av min egen mun.. SÅ alltid tuggummi tillhands! 
    Jag kände heller ingen järnsmak, bara unket.. det enda som funkade någotsånär var att tugga tuggummi.
  • Powderpuff

Tråkigt att man ska behöva gå runt o andas på alla hela tiden på jobbet bara. Haha. Så ä de om man jobbar med kunder

Svar på tråden Dålig smak i munnen i början av graviditeten!