• Fia 28

Dåligt Specsavers!

Har aldrig ens tänkt tanken på att fråga om man får låna hem bågar. Kanske beror på om det är en större eller mindre stad. Specsavers som jag går till har jäkligt många kunder och skulle alla dem låna hem några bågar så hade det varit tomt i hyllorna. Specsavers har ju bara ett exemplar av varje och det är ju inte den bågen man prövar som man sen får. Ställen som inte har "provexemplar" utan fasktiskt de bågar man väljer är de man sen får, så är det ju en helt annan sak.

• Fia 28

... och ja, har du betalt för synundersökningen så har du rätt att få ett recept utskrivet.

• Fia 28
    Noro skrev 2012-11-01 10:28:30 följande:
    Och jag har aldrig tänkt att man inte ska få låna hem.
    Alla är vi olika...
    I em. går jag til Synsam och får låna hem "6 bågar i taget".
    Toppen!
    Fast jag brukar ha med smakråd till affären när jag köper nya glasögon. Sen har jag 25 km till specsavers så orkar inte gå dit, ta hem och pröva och sen åka dit igen för att beställa.

Mamma har faktiskt lånat hem två par bågar från ett ställe en gång, men det var i en kommun med 5000 pers och ingen storstad med betydligt fler kunder.
  • Fia 28
    Mint skrev 2012-11-03 06:23:39 följande:
    Ursäkta!? Jag har bott i flera städer, provat glasögon många gånger och alltid fått låna hem.
    Och ja, i princip får man ju låna hem kläder - hört talas om öppet köp? När det gäller glasögon är det dock bäst att prova ut bågarna före köp, eftersom man ska ha specialgjorda glas och så vidare.

Senast jag köpte glasögon gick jag förresten först runt hos optiker och provade/lånade bågar. När jag bestämt mig för en båge beställde jag tid för synundersökning. Från det att jag lämnade tillbaka bågarna tills att glasögonen var klara låg min utvalda båge i en liten låda hos optikern. Jag tror de tänker så att de har så mycket att välja på ändå att det inte spelar någon roll om de har 10-20 bågar utlånade hos olika personer (man får ju låna kanske max 5, i några dagar och de skriver givetvis upp personuppgifter och vilka bågar man lånar). 
    Men i ditt fall försvann ju den bågen du valde helt ur hyllan, så funkar det ju inte vid specsavers där det bara finns provexemplar.
  • Fia 28
    Noro skrev 2012-11-07 20:00:53 följande:
    Men den som kommer efter och ska låna hem bågar, vet ju inte vad andra lånat hem.
    Den lånar ju hem det den gillar av det som finns inne nu.
    Är man inte nöjd så får man ju låna hem nya igen och igen och igen. Iaf. på Synsam.
    Under tiden hinner ju folk lämna tillbaka bågar också!

Skillnaden är väl att jag inte går till optikern femtioelva gånger varje gång jag skall byta glasögon, det räcker gott och väl med en gång och då vill jag helst att alla tillgängliga bågar ska finns att välja mellan!
Svar på tråden Dåligt Specsavers!