• sanna8501

tupperware och liknande säljjobb

Hej!
    Jag undrar om någon har erfarenhet av att vara säljare på partyn hemma hos folk? Alltså tupperware eller diverse klädkedjor som säljer sina prylar på detta vis?
    Är det svårt och framförallt; är det lönsamt?

Har hittat ett företag som säljer barnkläder som jag är lite sugen på att försöka börja sälja för...

Finns det några fallgropar??

Berätta gärna om era erfarenheter!!

• Svar på tråden tupperware och liknande säljjobb
  • Lyktan

Det är vad jag gör.
    Säljer skönhet och hälso-produkter.

För min del är det bara jag själv som är det negativa. Är jag slö så tjänar jag inga pengar.
    Min verksamhet är bra på det sättet att jag inte behöver lägga in pengar för att sedan tjäna in dom, via eget lager av produkter, utan jag beställer från nätet när jag fått en order från kund.
    Vissa företag har att man måste köpa hem sakerna till sig själv för att sedan sälja dom, det ska du akta dig för.
    Då kan du ju förlora pengar om du inser att det inte var så roligt som du trodde.

Lycka till.

Man får chansa hur mycket man vill och man måste satsa för att kunna vinna!

• Dixie

Vad är poängen med att man ska bygga upp en egen organisation med konsulter? Det låter ju som ett slags pyramidsystem.......ö

• Lyktan

Pyramidsystem är ju olagligt i sverige, så det är det inte!!

Man skapar sina egna grenar och träd med kollegor och när du kommer till olika gränser så får du titlar som organisationsledare brons, silver eller guld och om din verksamhet blir stor eller större så finns det enorma bonusar att tillgå från LR för att du hjälpt till att sprida ut verksamheten.

För att bli ledare måste man ha några att leda

Jag har startat ett eget företag och samarbetar med LR kan man säga, jag är som återförsäljare för dom och de belönar mig med bonusar, lön och framgång. Win to win-koncept!

• Dixie
    Lyktan skrev 2012-11-01 23:03:46 följande:
    Pyramidsystem är ju olagligt i sverige, så det är det inte!! Man skapar sina egna grenar och träd med kollegor och när du kommer till olika gränser så får du titlar som organisationsledare brons, silver eller guld och om din verksamhet blir stor eller större så finns det enorma bonusar att tillgå från LR för att du hjälpt till att sprida ut verksamheten. För att bli ledare måste man ha några att leda Jag har startat ett eget företag och samarbetar med LR kan man säga, jag är som återförsäljare för dom och de belönar mig med bonusar, lön och framgång. Win to win-koncept!

Hmm, det låter ju som pyramidspel i mina öron......
  • Feltryck01

Jag undrar om det är någon här som säljer sexprylar, för det är något jag absolut hade kunnat tänka mig att göra!

• Lyktan

Vad är det som du tycker är pyramid?

I detta kan vem som helst, den som jobbar mest, tjäna mest! Du kan när som helst gå förbi din sponsor och tjäna mycket mer än vad denne gör.
    Jag tjänar inga pengar på mina rektryterade säljare, jag tjänar på att jag skapar min orginastion.
    Jag ska bli teamleader och uppnå den statusen, då måste jag ju ha några i teamet liksom.
    Det är väl inget märkligt med det, alla företag har en chef-arbetare-anställd. Eller? Har jag missat nåt?

Svar på tråden tupperware och liknande säljjobb