• Jellybeanbaby

När pyntar du din dörr?

Jag är nyfiken efter att ha läst i en annan tråd om dörrpynt.
    Enligt den TS så skulle ens barn vara ohyfsade om de gick och knackade dörr på opyntade dörrar till påsk eller Halloween. Eftersom jag aldrig hört denna oskrivna regel förr så kände jag för att starta en tråd om just dörrpynt.

Själv pyntar jag bara dörren till jul med en julkrans. Vet att många hänger höstkransar eller påskfjädrar ute till påsk.

Hur gör du? =)

(Martha Stewart, pyntets mästare)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-31 23:31
    Ajdå - glömde att det inte finns flervalspoll, bara ett röstningsalternativ.
    Men om vi säger såhär då. Rösta inte på julen om du _även_ lägger ut en krans vid annat tillfälle. Julen är den vanligaste så det blir ju trist om det blir 100% röster på den.
    Det är mer intressant att se vilka andra kransar/pynt folk sätter upp.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När pyntar du din dörr?
  • Jellybeanbaby

Ajdå det blev ju inte en flervalspoll.
    Men om vi säger såhär då. Rösta inte på julen om du även lägger ut en krans vid annat tillfälle. Julen är den vanligaste så annars kommer det bli 100% röster på den.

• Mithra

När dottern fyller år blir det en eller två ballonger på dörren. Annars inget.

• lövet2

Till jul. Då hänger vi en krans på dörren. Till Allhelgonaafton sätter vi dock ut en ljuslykta på trappan.

• Jellybeanbaby
    lövet2 skrev 2012-10-31 23:29:44 följande:
    Till jul. Då hänger vi en krans på dörren. Till Allhelgonaafton sätter vi dock ut en ljuslykta på trappan.
    Mysigt! =)
  • Mrs Onedin

Det gick ju inte att rösta på flera högtider, så jag kunde inte rösta...

Till Jul: granriskrans med röda bär i
    Till Påsk: då hänger vi ut ett kyckling-som-kommer-ut-ur-ett-ägg, som något av mina barn gjort (minns ej vilket)
    Till Halloween: de år då jag VELAT få bus-eller-godis-besök, har jag hängt ut en pumpagirland och ett par spindlr fastsatta med häftmassa på ytterdörren    

For all sad words of tongue or pen, the saddest are these:
  • Jellybeanbaby
    Pyspunkan skrev 2012-10-31 23:33:58 följande:
    Nä. Den här "omröstningen" och trådstarten blev för rörig tycker jag. 
    Det är bara för att jag GLÖMDE att man inte kan ha flervals. My bad Skäms
  • ninaflower

På första advent åker en julkrans upp på dörren, vid påsk har vi ris med fjädrar framför dörren, och vid Halloween har vi pumpa vid trappen.

Och sedan har vi  en lykta med ett blockljus, två zink-hinkar med blommor/växter och en "sten" där det står välkommen på trappen. 

• Jellybeanbaby
    ninaflower skrev 2012-10-31 23:45:11 följande:
    På första advent åker en julkrans upp på dörren, vid påsk har vi ris med fjädrar framför dörren, och vid Halloween har vi pumpa vid trappen.

Och sedan har vi  en lykta med ett blockljus, två zink-hinkar med blommor/växter och en "sten" där det står välkommen på trappen. 
    Låter urfint!
Svar på tråden När pyntar du din dörr?