• Anova

Familjeliv VS Flashback

Jag blev medlem på Flashback och Familjeliv ungefär samtidigt, i slutet av 2003. 

jag gick in i väggen för ett antal år sedan. Skrev en tråd i varje forum om mitt mående, och fick en del ryggdukningar och "krya på dig" på Familjeliv, medan jag fick ett antal privata meddelanden från helt okända på Flashback utöver de som skrivit i tråden. Responsen jag fick på Flashback var mer hjärtevärmande. 

Det finns en hel del underbara människor på Flashback. Janne Axelsson (grundaren) är en otroligt go människa. När jag var som mest aktiv på Flashback hade jag i princip husrum i hela landet av personer som jag stod mig nära på forumet. Jag blev bjuden på fester, bröllop mm, fick massor av erbjudanden om jobbuppdrag. Fick jag problem med något så fanns det alltid någon som kunde hjälpa på något sätt. Det var en superhärlig stämning.

Vissa av dem hade åsikter som inte föll samman med mina, men det var inget som de ville pracka på mig. Sen fanns det en hel hög med idioter, tramsisar och überintellektuella som snörjde sig in i väldiga diskussioner som de fortsatte att diskutera i flera år. Öppenheten och arbetet med förbättring av forumet är en sak som FB borde få en eloge för. Där kan man kontakta en moderator och få ett vettigt svar om man fått något borttaget eller fått en tillsägelse/varning, det går inte på FL, i alla fall inte längre.

Jag valde dock frivilligt att lämna Flashback för några år sedan. Kände att jag behövde en paus, och har inte återvänt mer än att säga hej till folk. Något aktivt skrivande har det inte varit på de sista åren.   

Familjeliv har jag varit medlem i omgångar, dock alltid med samma nick. Först i början så blev jag i princip utkastad här ifrån av moderatorer/ledning eftersom jag är frivilligt barnlös. Men välkomnandet mot frivilligt barnlösa har blivit bättre på senare år. 
    Jag hade en del vänner här även de första åren, de fick jag via chatten. Men det var inte samma gemensanskap som på Flashback.       
    Nu har jag varit medlem sedan 2009 på detta konto, och nu trivs jag bättre. Jag har inte längre suget av att ha djupa diskussioner om ekonomi, historia eller filosofi, och därför tror jag att FL är bättre för mig, just nu iaf.  Här är diskussionerna mer ytliga och kanske mer verklighetsinriktade istället för som på FB teoretiska.

Det enda jag saknar på FL är moderatorer som kan svara på frågor och en bra moderering.    

Svar på tråden Familjeliv VS Flashback