• Anonym (Sambo)

Min pojkvän vill färga håret VITT!

Min pojkvän som har härligt tjockt svart hår vill färga sitt hår kritvitt för att likna nån jävla mangafigur!!!

HAN ÄR 27 ÅR!! MEDELÅLDERSKRIS?

Vad skulle ni tycka??

Det här är en liten pojke men tänk er detta på en 27 årig pappa!

• Svar på tråden Min pojkvän vill färga håret VITT!
  • Whack A Bunny

Tja, jag har under min sons 3 åriga liv färgat mitt hår i regnbågen alla färger. Även min pojkvän, som är far till min son. 
    Jag har bara gjort ett uppehåll nu för att jag är gravid, men efter det så kommer mitt hår bli vitt och blått. Min pojkvän vill även då fixa sitt hår vitt eller grönt.

Hårfärgen bestämmer inte mogenheten, dock visar det andras mogenhet med tanke på deras åsikter.  

• Anonym (Sambo)
    Whack A Bunny skrev 2012-11-01 00:59:22 följande:
    Tja, jag har under min sons 3 åriga liv färgat mitt hår i regnbågen alla färger. Även min pojkvän, som är far till min son. 
    Jag har bara gjort ett uppehåll nu för att jag är gravid, men efter det så kommer mitt hår bli vitt och blått. Min pojkvän vill även då fixa sitt hår vitt eller grönt.

Hårfärgen bestämmer inte mogenheten, dock visar det andras mogenhet med tanke på deras åsikter.  
    Ja men du fattar inte hur dubbelmoralisk han är!

Jag ville förstora läpparna o då kommer han med dumma argument om att han kommer förstora kuken om jag gör det..  Varför får han färga håret o ja inte göra som jag vill???

Sen så får han inte ens färga, han ringde till en frisör och dom sa att dom inte färgar vitt hår på kunder. Han är alltså chanslös muahaha 
  • Whack A Bunny

Jag kan förstå att det är jobbigt när det händer. 
    Min pojkvän vill tex inte att jag piercar läppen eller naveln, för han tycker inte det är fint.
    Nån gång kanske jag gör det, dock respekterar jag honom lite, precis som han respekterar mig.
    Skulle han vilja göra något som jag inte gillar så skulle jag inte brytt mig allt för mycket, så länge det inte är permanent.

Att blondera och sedan färga håret vitt är något man lätt kan göra hemma, och mycket billigare till på köpet.
    Dock tar det väldigt mycket och är det hans första gång när han gör något sådant mot håret så kommer det med all säkerhet ramla av.

Det du kan göra är att låta han göra det och lära sig en läxa.
    Han kommer antagligen ångra det när han ser vad som händer med håret.

Nu vill jag inte att ert problem ska bli värre, dock kan du köra med tekniken att ska han få färga håret så ska du få förstora dina läppar. Båda sakerna kan göra med temporära medel som går ur efter en månad. 

• Anonym (Sambo)
    Whack A Bunny skrev 2012-11-01 01:07:09 följande:
    Min pojkvän vill tex inte att jag piercar läppen eller naveln, för han tycker inte det är fint.
    Nån gång kanske jag gör det, dock respekterar jag honom lite, precis som han respekterar mig.
    Skulle han vilja göra något som jag inte gillar så skulle jag inte brytt mig allt för mycket, så länge det inte är permanent.

Att blondera och sedan färga håret vitt är något man lätt kan göra hemma, och mycket billigare till på köpet.
    Dock tar det väldigt mycket och är det hans första gång när han gör något sådant mot håret så kommer det med all säkerhet ramla av.

Nu vill jag inte att ert problem ska bli värre, dock kan du köra med tekniken att ska han få färga håret så ska du få förstora dina läppar. Båda sakerna kan göra med temporära medel som går ur efter en månad. 
    Han har aldrig rört sitt hår.. Tycker det är så synd eftersom hans pappa är typ 60 snart och har jättetjockt hår o ser  mycket ung ut.. Vill inte att mannen min ska bli flintis!!

Jag kan låta bli att förstora läpparna men jag vill ju helst att han också låter bli, men som sagt jag kan inte förbjuda honom bara STARKT OGILLA på familjeliv hahaha :P 
  • Anonym
    Whack A Bunny skrev 2012-11-01 01:07:09 följande:

Varför skulle det ramla av? Menar du att det skulle gå bättre andra gången, efter att det "ramlat av" första?Obestämd
  • Whack A Bunny
    Anonym (Sambo) skrev 2012-11-01 01:10:46 följande:
    Han har aldrig rört sitt hår.. Tycker det är så synd eftersom hans pappa är typ 60 snart och har jättetjockt hår o ser  mycket ung ut.. Vill inte att mannen min ska bli flintis!!

Jag kan låta bli att förstora läpparna men jag vill ju helst att han också låter bli, men som sagt jag kan inte förbjuda honom bara STARKT OGILLA på familjeliv hahaha :P 
    Som jag skrev innan, håret kan förstöras, dock försvinner det inte. Det ramlar av, men sedan växer ju friskt hår ut igen. 

Annars kan du låta han köra med att "lära sig av sina misstag" om inget annat går in. Om han inte heller har rört sitt hår så kan han även vara allergisk mot hårprodukterna.
    Jag är själv allergisk och måste använda speciella varor och ta många försiktighets åtgärder när jag färgar mitt hår.

Om inget, så säg till han att testa med en vanlig hårfärg som finns i vanliga affärer först, där han kör en test på huden 24 timmar före först.

Om inte, köp en vit peruk till honom och få han att gå runt i den i en månad först. Typ, provkör bilen innan man köper den ;) 
  • RazorTongue

Du äger väl inte din karl? Han har väl rätt att göra som han vill med sitt hår?  Det bestämmer inte du.

• Whack A Bunny
    Anonym skrev 2012-11-01 01:17:03 följande:
    Varför skulle det ramla av? Menar du att det skulle gå bättre andra gången, efter att det "ramlat av" första?Obestämd
    Ramla av som att det fräts sönder precis nån cm innan hårbotten. 
    För att färga håret vitt så utsätts håret för väldigt mycket kemikalier. Speciellt när man behöver bleka dvs, fräta, håret. 

Det jag menar är att medlet kommer även in lite i hårsäckarna, vilket i hans fall är oskuld för sådant medel. Det kommer då få en chock.

• MaryCaroline

Alltså, jag funderade på det här med karlar och vitt hår häromdagen då jag hörde ett samtal två killar emellan. Det verkar ganska vanligt att killar vill färga håret vitt, antingen hela håret eller bara en slinga framme vid luggen, oftast då de har svart hår. Själv förstår jag inte riktigt varför... 

• sextiotalist

Medelålderskris när man är 27, knappast (fast jag börjar förstå mer och mer att dagens ungdom åldras mycket snabbare än min generation).

Ett ryck som vem som helst kan få, det är väl ingen fara att färga håret, en kul grej som växer ut sedan    

• maaammaaa

Låt honom försöka bara, säg inget. Fast jag tror att det blir gulorange. Det brukar bli så när svarthåriga vill bli vita. Fortsätter han att färga det blont så kommer han att se ut som torr och spretig Einstein.

Gör det enkelt. Köp en peruk.

Svar på tråden Min pojkvän vill färga håret VITT!