Anonym (Sambo) skrev 2012-11-01 01:10:46 följande:
Han har aldrig rört sitt hår.. Tycker det är så synd eftersom hans pappa är typ 60 snart och har jättetjockt hår o ser mycket ung ut.. Vill inte att mannen min ska bli flintis!!
Jag kan låta bli att förstora läpparna men jag vill ju helst att han också låter bli, men som sagt jag kan inte förbjuda honom bara STARKT OGILLA på familjeliv hahaha :P
Som jag skrev innan, håret kan förstöras, dock försvinner det inte. Det ramlar av, men sedan växer ju friskt hår ut igen.
Annars kan du låta han köra med att "lära sig av sina misstag" om inget annat går in. Om han inte heller har rört sitt hår så kan han även vara allergisk mot hårprodukterna.
Jag är själv allergisk och måste använda speciella varor och ta många försiktighets åtgärder när jag färgar mitt hår.
Om inget, så säg till han att testa med en vanlig hårfärg som finns i vanliga affärer först, där han kör en test på huden 24 timmar före först.
Om inte, köp en vit peruk till honom och få han att gå runt i den i en månad först. Typ, provkör bilen innan man köper den ;)