Anonym skrev 2012-11-01 11:52:30 följande:
Fast nu pratar jag inte om mitt liv! Utan jag bara resonerar lite...
ja men det har du inte varit jättetydlig med.
Oavsett vem det rör sig om så har man ju ett eget ansvar över sitt eget liv och kan inte räkna med att den andra parten ska fatta det beslut som är rätt för stunden.
Blir man kär och känner att man har en kille "på g" så bör man ju vara vuxen nog att dryfta detta med killen så man vet var man står och inte överlåta det på honom. Han har inget ansvar för dina (eller någon annans) känslor utan gör det som känns rätt för honom.
Träffas man och har lite sporadiskt sex så är det nog bara just det. Hur beter man sig när man beter sig som om man vore kär? Jag kan inte säga att jag nu som vuxen och ganska erfaren har betett mig på ett utpräglat speciellt sätt som varit genomgående för de relationer jag haft eller de tillfällen då jag varit kär, det är ganska olika från gång till gång.
Vill man ha något mer så får man säga det, annars brukar män vara ganska enkla, vad man ser är vad man får. SÄger han inte att han vill vara med dig, att han vill ha en relation, att han är kär i dig så är det förmodligen inte aktuellt med något av det.
Man ska vara rädd om sitt hjärta och har man sex med en person och har känslor för den personen kanske man ska sluta ha sex med den och ifrågasätta vad den andra personen vill ha ut av "relationen" innan man blir sårad, för man har ett stort ansvar över sitt eget hjärta.
Enkelt sagt, ha inte sex med någon du inte har diskuterat relationen med om du inte är beredd på att det inte blir något. Jag har inga problem med (när jag är singel vill säga) att ha ett ons då och då men då gör jag det med den inställningen att det är just ett ONS och inget annat, sen händer det att man får känslor för någon man har en sexuell relation med och det kan gå precis hur som helst, men man öppnar munnen själv och tar det ansvaret och försöker inte tolka den andre personens uppförande.
Han kan ju uppföra sig "som kär" för att han faktiskt gillar att ha sex med dig (jag skriver dig för det är svårt att vara generell här) och inte vill förlora bra sex.... han kanske gillar ditt sällskap och vill vara din vän (med förmåner) men inte din pojkvän... finns många orsaker och vi kvinnor är duktiga på att läsa in för mycket i mäns beteende.