• Suplupp

Billig skötväska?

Hejsan, jag letar efter en skötväska men är inte direkt sugen på att lägga ut 800 kr då jag tycker det verkar totalt onödigt.
    Finns det någon som vet en bra väska att köpa med lagom många fack för blöjor mm men som inte kostar mer än, ptja..låt oss säga 400kr? tacksam för svar!

• Svar på tråden Billig skötväska?
  • FruSen

Stadium finns inte där jag bor men den såg ju kanon ut! Hade absolut satsat på en sån om butiken fanns här

• belive 23

Jag har köpt båda på stadium för 99 kr, en axel väska men ett stort fack och med två på framsidan och två till på kort sidorna:) hade en rosa till dottern och nu en svart till bebisen som kommer i dec:) Dom är liknande på baby proffsen dör 800 kr..

• Suplupp

Nu är den fixad! :)
    Valde att köpa den lila-rutiga, tyckte den var finast och roligast att ha till en svart barnvagn!

• pefa
    FruSen skrev 2012-11-01 19:32:59 följande:
    Stadium finns inte där jag bor men den såg ju kanon ut! Hade absolut satsat på en sån om butiken fanns här
    Man kan ju iofs handla via Stadiums hemsida också! ;P
  • prodigy75

Ha ha, den väskan, stadiums, har 16-årige sonen som skolväska, ska berätta att den även funkar som skötväska!Skrattande
    Nej men skämt o sido så tror jag verkligen den är super för blöjor o sånt, den har två mindre fack framtill med resår som skulle passa blöjor och något mindre med dragkedja där typ krämer skulle bli bra + ett eller två stora mitt i..., ska nog ta och köpa en likadan! Glad

• Marina80

Jag har en vanlig ryggsäck med många fack. Tycker det är smidigt att kunna ha den på ryggen. Köpt på rea av min mamma för 99 kr Glad

• pluvdo

Jag hade en Spoling skötväska (tror den heter så) från Ikea som var billig, så vitt jag minns. Fördelen med den framför en cykelväska är väl att den kan fällas ut till en fyrkantig typ... skötbädd, så man kan byta på bebisen där om man är ute någonstans istället för att lägga bebisen direkt på ett oskyddat skötbord inne på, säg, en offentlig toalett.

• Familjen N

Har också cykelväskan från stadium. Har faktiskt också två st då den var nedsatt till 49:- + att jag hade 20% rabatt :)
    Problemet med offentliga skötbord löser jag med Liberos engångs underlägg som jag använder tills de kommer kiss eller bajs på. :) viker sen ihop det och lägger i en vanlig fryspåse tills nästa gång man är på en offentlig plats:)

• Så efterlängtad
    Suplupp skrev 2012-11-01 11:56:14 följande:
    Hejsan, jag letar efter en skötväska men är inte direkt sugen på att lägga ut 800 kr då jag tycker det verkar totalt onödigt.
    Finns det någon som vet en bra väska att köpa med lagom många fack för blöjor mm men som inte kostar mer än, ptja..låt oss säga 400kr? tacksam för svar!
    Ser att du redan fått tips om det. Men Stadiums "skötväskor" är populära och fyller nog de flesta kraven. Vi köpte en skötväska i samma märke som vår vagn, men köpte även till två olika från Stadium som man kan variera med. Behöver ju inte användas som skötväska hela tiden heller så :)
  • Så efterlängtad
    Suplupp skrev 2012-11-20 11:41:46 följande:
    Jag köpte den schackrutiga väskan och den känns jättebra! :)
    Den har vi också, och den med stjärnor :) 
  • Rosa pantern

Var inne på Stadium idag o kollade in väskan ni skrivit om. Fanns ju i säkert sex olika mönster/färger. Hittar jag inte nån jag gillar på Tradera får det bli en sån!

• Bauer
    Hej på er, vill här tipsa om en skötväska. Man kan kalla den budgetmodell. :) När jag googlat och hittat skötväskor från Ju ju be och Skip Hop tyckte jag de var alldeles för dyra... När jag sen var på stan hittade jag en liknande som dock är en skolväska på Stadium, den kostar 99 kr ordinarie och nu 49 kr på rean! Det finns två fack inuti, tre på framsidan, en flaskhållare på ena sidan, och ett på baksidan. Dock ingår ju inte sånt skötunderlägg, jag har istället tagit ett vanligt hopvikbart sittunderlag och en handduk. En mycket bra finess med väskan är att den har lång rem som utan problem går runt handtaget på Bugaboo Donkey. :) Mönstret är ju väldigt snarligt de från Skip hop dessutom. 

Med andra ord, detta är en perfekt budgetvariant av skötväska! 

• Suplupp

Jag tycker den absolut är värd att köpa istället för någon snarlik väska där den största skillnaden är x antal hundringar dyrare.

• Snölängtan

Om någon fortfarande söker lite tips så.... Vi tog en billig väska typ den från Stadium och köpte till ett hopfällbart skötunderlägg från Sunshine Kids (säljs bl.a. I barnvagnsaffärer). För sonen fungerade det utmärkt och höll faktiskt hela hans blöjperiod (>2 år). Men som någon skrev...om man ska in på en läbbig toa använde vi engångsunderläggen. Lycka till!

• Karin 748

TACK för att jag hittade denna tråden. Har letat efter billig brun eller turkos skötväska i evigheter och är galet osugen på att lägga 5-600 på en väska till blöjor! Men åhh en turkos för 99spänn. Till och med värt att köpa två stycken+ frakt på nätet för mindre pengar. LYCKA !! :D 

• sweetsandra

Jag var inne på att köpa denna från Stadium som alla tipsar om men så snubblade jag över en svart axelremsväska på Maxi som var nedsatt till 35 kr! (ord. pris 129). Fanns i helsvart, nån multirutig och så nån rosamönstrad. Sjukt billig så jag köpte en! Jämfört med våra tidigare skötväskor (Pop och Teutonia) så är ju denna helt klart sladdrigare men med grejer i så kommer ju inte det synas så tydligt. Den har inte flaskhållare på sidan som Stadiums. Annars stort fack och två mindre med dragkedja utanpå och så ett lock. Har för mig det var en dragkedjsficka på baksidan också. Har en kompis vars dotter har en sådan som skolväska och den har för henne hållt i 2 år hittills.

Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
  • Singoallaa

Super bra tråd! Återupplivar den lite då jag undrar ifall någon använt denna här billiga väskan från Ikea som tex skötväska. Den verkar superbra i måtten och även materialet som tål både vatten och smuts: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70250608/

Någon?

Svar på tråden Billig skötväska?