efterrätt som är god som satan?
Tänkte höra om någon sitter på ett recept på efterrätt som är riktigt god, gärna söt! Ska vara till en mindre bjudning med kött o potatis. Den får gärna vara väldigt billig att göra också tips?!
Tänkte höra om någon sitter på ett recept på efterrätt som är riktigt god, gärna söt! Ska vara till en mindre bjudning med kött o potatis. Den får gärna vara väldigt billig att göra också tips?!
är inte bra på förätter men tycker om egen gjorda vitlöksbröd med tzasikisås till.
Förrätt kan jag, men de var ju efterrätten jag hade idétorka med
centerpannacotta, väldigt söt och enkel. Det är typ bara att röra ihop
Hemmagjord chokladmousse 4 pers
200 gram 70% choklad , Marabou , pistage eller mint gillar jag.
2 ägg gulor
3 dl grädde
Smält choklad över vattenbad
Vispa grädde , inte jättehård men inte flytande , släng i äggulor , vispa , i med choklad , vispa. Häll upp i mindre glas, skålar. Mättande men ack så god !
Gino? Ta lite färska bär blandat med frusna hallon blåbär eller vad du vill.. Du kan även ta en burk cocktailblandning. Lägg i en ungsfast form och lägg över marsmallows.. Ställ i ugnen på sisådär 150-200 grader tills marsmallowsen blir gyllenbruna och fina.. Servera med vaniljglass!!! Mmmmmm....gott!!
eller mjölkchokladpannacotta.
Key Lime Pie .... så jäääädrans gott.. bara googla så får du säkert flera bra recept..
ELler frozen cheesecake som vi ska göra snart till fredagens efterrätt....
Maken brukar göra en SUVERÄNT god fruktsallad...
apelsin, päron, äpple, banan är grunden..sen kan man sätta till Kiwi men då måste den ätas samma dag för kiwi kan bli beskt om den står någon dag.
Sen tar man frusna hallon (mycket viktigt med frusna) som man rör ner någon timma före servering tillsammans med en burk vanilj-kesella, det ska inte vara så mycket vaniljkesella, ska inte bli någon sås utan mest geggigt tillsammans med safterna från de frusna hallonen när de tinar...
såååå jäkla gott och enkelt.
Om man vill lyxa till det kan man servera den i serveringsskålar tillsammans med lite söndersmulade kex
Vaniljpannacotta! Skitgott och hur enkelt som helst. Och så någon hallonsås eller något annat gott att ha ovanpå :)
trippelchokaldterrin