Jag hoppar in här!
Har 1,5år mellan mina barn (dotter, sen son) men skulle så gärna vilja ha fler! Minst ett till. Bäbislängtan är så stor och så gillar jag att ha liv omkring mig (även om det driver mig till vansinne ibland när barnen slåss och skriker)..
Jag har alltid drömt om att ha många barn, dels för att jag älskar barn men också för att det är VÅRA barn, släktens nästa generation. :)
Jag har för närvarande inget jobb, har heller ingen utbildning så därför känner jag att det nog inte är fel tillfälle att skaffa ett till nu, medan jobben är så få, sen om det blir bättre eller sämre med jobb kan ju ingen veta. Dock är jag orolig för om jag orkar med en trea. Dottern hade kolik i 3månader när hon var bäbis och sonen har alltid haft otur i sitt 2åriga liv, det började med RS som nästan tog livet av honom sedan har oturen förföljt honom.
Skaffar vi en tredje kan ju ingen förutspå om den lille kommer få några "bäbis problem", eller inte.
Jag vet att man som förälder tar sig igenom livet hur jobbigt det än är när det gäller ens barn.
Tyvärr har min sambo lite problem med sitt hjärta och vi vet inte hur mycket han skulle orka med, men som jag sa till honom för ett par dagar sedan "orkar du med dom vi har nu, orkar du nog med en trea".
Våra två andra barn är väldigt, väldigt aktiva och har så mycket energi att de inte är lugna en sekund! Enbart när de sover, vilket de bara gör på dagis och inte hemma (förutom på nätterna). Sonen är snart 2år och skulle vi skaffa en till hinner han bli minst 2år och nio månader, nästan 3år.
Jag kommer ihåg hur mycket min dotter förändrades när jag var gravid med sonen, från att vara beroende av välling kunde vi en kväll bara sluta tackvare att jag inte orkade göra välling då mannen jobbade efm.. Det blir så mycket förändringar, både bra och dåliga. Men jo, jag är sugen på en trea och hoppas jag plussar till våren. ;)