• Anonym (Pappa)

Mamma ringer och skäller ut mig för en SKITSAK!

Jag har inte träffat min dotter på länge, äntligen idag gick jag på dagis hämtade upp henne och vi lekte i lekparken och tog en promenad med hunden. Lämnade henne tillbaka på dagis innan biomamman skulle hämta henne (mitt ex).

Dottern blev jätteledsen att jag skulle gå, kröp in i min famn och vägrade släppa. Till slut fick förskolläraren slita loss henne från mig och dottern var jätteledsen. Jag sa att jag kommer nästa vecka och hämtar henne, men hon var fortfarande väldigt ledsen.

En timme senare när biomamman hämtat upp barnen (vi har ingen bra kontakt med varandra o familjerätten har beslutat att vi ska ha mailkontakt för att vi inte ska bråka) hon ringer mig, jag trodde hon skulle ringa och berätta hur ledsen dottern var.

Hon ringer och skäller ut mig över att jag gav dottern EN KLUBBA. Jag sa men herregud det är ju bara en klubba! Jag trodde det hade hänt något med dottern. Hon ba nee asså du ska respektera att jag inte vill att du ger henne klubba. Och sen sa hon att jag inte bestämmer om jag ska hämta dottern nästa vecka eller inte, TROTS att hon sa OKEJ och att jag ska göra det.

Varför håller på hon på såhär?????????? 

• Svar på tråden Mamma ringer och skäller ut mig för en SKITSAK!
  • Anonym (nj)

Hon håller på så för att hon bär på en massa ilska och den tar hon ut på dig. Om det är hon som dikterar villkoren för ditt umgänge med barnet, så har hon en enorm makt över dig och hon mår nog momentant bättre efter att hon har "tryckt till" dig.

• Ankankamon

Har ni bråkat om liknande saker förut och har kanske väldigt olika åsikter om vad "rätt" kost är?

Ifall mamman anser att du antingen 1. skämmer bort dottern  2. genomgående matar henne med onyttiga saker. eller 3. att ni tidigare kommit överrens om att godis bara är på helger, kan jag delvis förstå varför hon blev sur. Dock ff att hon antagligen överreagerar.

Ifall inget av ovan stämmer så ville hon nog bara bråka lite i största allmänhet.

• Anonym

Varför har du inte ditt barn?

• Anonym (Pappa)
    Anonym skrev 2012-11-01 15:58:16 följande:

Varför har du inte ditt barn?

Barnet går på dagis där biomamman bor. Dock har vi gemensam vårdnad men jag har inte dom så ofta.
  • Anonym
    Anonym (Pappa) skrev 2012-11-01 15:59:09 följande:
    Barnet går på dagis där biomamman bor. Dock har vi gemensam vårdnad men jag har inte dom så ofta.

Varför inte? Varför bor barnet inte hos dig då o då?
    Förstår att barnet blir leden när du häntar på förskolan och sen lämnar tillbaka det där. 
  • Anonym

Om ni har gemensam vårdnad så får du väl ta och berätta för ditt ex att hon ska respektera att du ger DIN dotter vad fasen du vill när ni träffas. Du har precis lika mycket bestämmanderätt som hon i saken.

• Anonym (Pappa)
    Anonym skrev 2012-11-01 16:01:39 följande:

Varför inte? Varför bor barnet inte hos dig då o då?
    Förstår att barnet blir leden när du häntar på förskolan och sen lämnar tillbaka det där. 
    Bara för att barnet har närmare till dagis där hon bor hos mamman. + att mamman vill att barnet ska bo hos henne för att de har varit så nu. Det jag vill är tydligen inte viktigt, inte det dottern vill heller.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym skrev 2012-11-01 16:02:49 följande:
    Om ni har gemensam vårdnad så får du väl ta och berätta för ditt ex att hon ska respektera att du ger DIN dotter vad fasen du vill när ni träffas. Du har precis lika mycket bestämmanderätt som hon i saken.
    Det är itne så att jag lägger mig i när hon drar hem olika killar HELA TIDEN och dottern nämner detta.. Det är inte så att jag säger något när mamman anser att sallad är ''kaninmat'' och att hon ger barnen ensidig kost med halvfabrikat köttbullar o snabbmakaroner.

Jag har inget att säga om det, för hon gör som hon vill på hennes tid. Men varför ska hon bli så fruktansvärt arg över EN Klubba?  
  • Danjella

nej fyfan! hon låter som en egocentrisk bitch,
    kan inte familjerätten hjälpa?

du har ju lika mycket rätt till din dotter som henne.
    usch
     stå på dig!!

• Anonym (hm)
    Anonym (Pappa) skrev 2012-11-01 16:05:18 följande:
    Det är itne så att jag lägger mig i när hon drar hem olika killar HELA TIDEN och dottern nämner detta.. Det är inte så att jag säger något när mamman anser att sallad är ''kaninmat'' och att hon ger barnen ensidig kost med halvfabrikat köttbullar o snabbmakaroner.

Jag har inget att säga om det, för hon gör som hon vill på hennes tid. Men varför ska hon bli så fruktansvärt arg över EN Klubba?  
    hur gammalt är barnet????

kanske dags att ta tag i det här med mer regelbundet umgänge och ha henne iaf varannan helg till att börja med? och en utöka?
    varken du eller din dotter mår ju bra av att vara ifrån varandra så pass länge som det blir (om ni bara ses max 1ggr/v).. 
Svar på tråden Mamma ringer och skäller ut mig för en SKITSAK!