Barn som flyttar tillbaks hem.
Hur gör ni familjehem om ert placerade barn får flytta hem efter tex 3 år?Hur känns det,har ni kontakt? Frågan gäller barn under 10 år.
Hur gör ni familjehem om ert placerade barn får flytta hem efter tex 3 år?Hur känns det,har ni kontakt? Frågan gäller barn under 10 år.
Jag är.inte familjehem men jag HOPPAS att familjehemmet är glada för barnens skull. Om inte ska man byta jobb! När det gäller kontakt tycker jag att barnen ska få välja om dom vill ha kontakt eller ej.
Hejsan ! Tycker nog att har ett barn bott heltid i ett familjehem från tex att barnet var 7 år till 10 ska barnet slussas ut. Tycker inte heller att barnet ska välja detta utan att vuxna ska avgöra. Kan nog vara svårt för ett barn att våga "svika" sina bio föräldrar genom att tala om att hen vill ha kontakt med familjehemmet. Man kan alltid hoppas att bio och familjehemmet har en naturlig kontakt så att man kan samarbeta för barnets bästa. Klart att alla å särskilt barnet fått en anknytning till dessa vuxna som hen levt med i 3 år.... Vore konstigt annars. Som familjehem är man väldigt glad när barnet kan flytta hem det är juh d man jobbar för... Men man måste också se det ur barnets ögon.
Jag tycker att det är fruktansvärt att barnen inte får bo kvar i fosterhemmet efter en så lång tid. Ett barn flyttar man inte på hur som helst. Efter en viss tid borde barnet få stanna kvar.
Grundlagen säger att barn ska återvända om förutsättningar finns. Hem alltså
Men familjehem blir juh lite mera än bara ett jobb... D är svårt att inte knyta an till ett barn för mycket. Hellre d än inte alls...
Jag är själv ett fosterbarn och fosterfamiljen blir ju barnets mamma o pappa och helst om barnet är litet och inte bott så länge med sina bioföräldrar att dom faktiskt kommer ihåg det. Då är det faktiskt väldigt märkligt att man väljer att flytta tillbaka barnet till bio familjen och ta ifrån barnet de personer som hen ser som mamma och pappa det kan omöjligt vara det bästa för barnet. Jag är glad att jag inte blev flyttad tillbaka till min bio familj. Än idag är mina fosterföräldrar mamma och pappa och ingen annan. Jag har även 3 foster syskon som allihopa känner lika dant som jag. Min äldre syster blev olacerad när hon var 7år och när hon var runt 10-12år så var det dags att flytta "hem" men hon totalt vägrade och fick bokvar