• mickis01

Är så jävla trött på svärmor!!!

Min svärmor röker inomhus när vi inte är där och då röker hon i hela lägenheten och när vi lämnar dottern där så luktar det rök. Och ibland så sitter hon med en cigg i handen i vardagsrummet.. Både sambon och jag har bett henne flera gånger att gå ut på balkongen och rök när hon vet att vi ska komma! Jag är gravid i vecka 30 och tål verkligen inte lukten vilket jag också har sagt till henne. Förra veckan tyckte vi att det hade gått för långt när det luktade så illa att jag fick gå ut och då skulle min dotter sova där... Och mesans jag står där ute på balkongen så pratar sambon med henne och säger att hon kan väl åtminstone röka under fläkten när vi inte är där vilket hon gick med på.. Men hon får gå ut och röka när dottern är där! Och igår så sov dottern där och när vi hämtade henne idag så stank det rök i hela lägenheten igen!! Jag håller på att bli tokig på fanskapet!!!! Hur får jag kärringen att lyssna? Tror hon inte att vi inte märker att hon fortfarande röker inomhus för att vi inte har sagt något än? Vi är ju inte dumma i huvudet! Jag vill inte vara så hård och säga att dottern inte får vara där om hon inte lyssnar.. Ville bara skriva av min ilska lite.

• Svar på tråden Är så jävla trött på svärmor!!!
  • Ellan92

lämna henne inte där då ?
    ställ ultimatum. 

• mickis01

Jag vill ju att hon ska vara där och träffa sin farmor med hon lyssnar inte..

• Ellan92

jag hade ställt ultimatum, det är inte elakt hon får u välja själv vad hon prioriterar 

• Fanny b

Ts svärmor har rätt att röka i sin lägenhet om hon vill, det ts med sambo kan göra är att säga åt henne att de inte kommer åka  dit så länge hon gör det.  

• Rocket Mania

Jag skulle ALDRIG lämna mitt barn hos någon som röker inne. Det spelar ingen roll vad för relation det rör, det äcklar mej något fruktansvärt och är dessutom farligt speciellt för små barn. Fattar verkligen inte hur man kan ta med barn in till en rökare.

Ställ ett ultimatum att hon slutar röka inne om hon vill träffa sitt barnbarn hemma. Vad spelar det för roll om hon röker under fläkten eller ute när ungen är där men inne resten av tiden. Fullkomligt vidrigt.

Ni kan inte tvinga henne att sluta röka inne men ni kan låta bli att lämna barnet där så länge hon gör det. Vad är viktigast, ditt barns hälsa eller svärmors sårade ego? 

• Busflickan

Jag skulle inte ha åkt dit. Vill farmodern träffa dottern så får hon gärna göra det i ert hem (där hon får gå ut och röka) eller utomhus. Jag skulle inte utsätta mitt barn för passiv rökning.

• Nape

Du behöver ju inte ställa ett "elakt ultimatum"- bara bestäm att ni inte vill utsätta dottern och er själv för detta. Svärmor får komma hem till er och hälsa på istället.

• norrlandsflicka

Ni får väl ställa lite krav. Min barndomskompis föräldrar som rökt inne 30 år slutade helt röka inne när barnen bad dom när de fick barnbarn...

Svar på tråden Är så jävla trött på svärmor!!!