Skyisfallin skrev 2012-11-15 02:19:59 följande:
Zenitha: kan du berätta vad som hände med er vårdnadstvist och hur menar du att vårdnadstvister är det smutsigaste som finns? hur gick det för dig och hur gick hela processen? vad tog dom upp osså? är nyfiken då jag skall ansöka om ensam vårdnad för det är det enda sättet som finns för oss :( själv önskar jag att han kunde samarbeta, han är trots allt en pappa o borde ta sitt ansvar för sitt barn o bete sig som en vuxn men han vägrar o vill istället göra mitt liv till ett helvete :(
Det blir typ en hel bok. Vet knappt var jag ska börja...jag har barn med en man som kört sitt eget race i snart tolv år. Han har bland annat stämt mig hipp som happ trots att jag trott att vi varit överens, Han har dragit in sina vänner och bekanta, mina släktingar och nästan varenda mydighet i det här tjafset. Hur jag än gjort har han anklagat mig för det ena och det andra. Han lämnade ut mitt telefonnummer till kleti och pleti och spred rykten som fick hans vänner att anmäla mig till soc trots att de inget visste. Inte en enda utredning ledde för den delen till några åtgärder då de konstaterade att vår dotter hade det bra hos mig....jag blev förresten även polisanmäld av honom också....och det värsta var när han sedan skaffade tossiga advokater som kunde stå där i rätten och berätta fabler....som tur var för min del, har den här mannen ganska dåligt minne och lkan sällan ljuga likadant två gånger och snurrar dessutom ihop allt tills det inte finns ett uns av sans och vett i det han häver ur sig....men det var inte kul att bli kallad till polisen- fast det hände bara en gång. Det andra svamlet lyckades de se igenom...
Vad gäller domarna han drev i genom stup i kvarten (ok, fyra fem stycken då...) har han aldrig någonsin kunnat leva upp till dem . Jag var f.ö.helt utschasad när han började med tvisterna innan vår dotter fyllt två år. Då hade han först själv flyttat till andra änden av Sverige- vilket han meddelade dagen innan. Jag hade då börjat arbeta och vi hade ingen ordnad barnpassning utan turades om.
Han kunde driva igenom en dom om umgänge och sedan försvinna utan att höra av sig på allt mellan ett par veckor upp till två år...och sedan ta med sig domen och stolpa in hos familjerätten och påstå att jag vägrade låta honom träffa vår dotter...
Han bokstavligen plockade oss in på bara skinnet, genom att dels inte hålla tiderna med umgänge, skicka tillbaka vår dotter precis när hon kommit till honom, krångla varenda gång han visste att jag skulle arbeta och snodde åt sig en stor del av fpn utan att ta hand om vår dotter....och så alla dessa v-tvister han drog igång...nu var det- med facit i hand- förmodligen det bästa att han var med hennes så lite som möjligt, eftersom vår dotter efter några år började berätta vad han gjort med henne.
Och då lyssnade ingen på mig (rättare sagt- soc tog inte tag i det här innan det gått för långt)...
Jag har väl förstått, när det gäller honom, att egentligen handlar tvisterna väldigt lite om vår dotter utan dels om makt och behov av att sätta i vanmakt. Jag har förstått att han gjort precis likadant med mammorna till hans andra fem barn...med olika mammor....