• Anonym (m)

Svärdottern förstör!

hm undrar om det är lite av mig du pratar om. min svärmor köper hemska kläder så nej dom används inte. brukar säljas med lapparna kvar. komma en kväll mitt i veckan passar inte i detta hushåll. späckat schema från halv fem till halv åtta då barnen läggs. vill inte ha nån gäst bara så där att underhålla. skulle min svärmor lämna dukar och gardiner här så skulle jag bli galen. det är vårt hem och här vill vi bestämma vad vi ska ha hemma. att du inte är barnvakt, min svärmor har aldrig vart barnvakt men min mamma vart flera gånger. vi bor nära varandra och träffas flera gånger i veckan. svärmor är nån vi träffar fyra gånger på ett år. en svärmor som firar två barn av tre i detta hushåll. inget som är okej!

sen har min svärmor också försökt min sambo att lämna mig, tror du på fullaste allvar att jag lämnar mitt barn med en sån människa som vill ha bort mig?? din svärdotter vet vad du sagt och hon är inte vän med dig, hon gillar inte ditt sätt att gå på. kanske dags att förändra sig själv och visa din son och din svärdotter att du förändrats. eller kanske be om ursäkt? 

• Anonym (m)

kan ju säga att den dagen min svärmor sa till min sambo att hon tyckte han skulle flytta ifrån mig kommer jag ihåg än idag. det är nog 2,5 år sen om inte mer.... det var på hennes födelsedag. för att jag inte kom och firade henne utan hade barnkalas för mitt barn. kan ju säga att svärmor aldrig har firat mig så varför skulle jag fira henne? den dagen gjorde en månad till ett helvete för mig. jag och sambon var så osams, jag var mest arg på honom för att han inte försvarade mig. han var mest arg för att jag inte följde med. ett beslut han sa innan kalaset att det var bäst att han åkte själv och jag var hemma på kalaset som vi hade planerat sen länge. visste inte att svärmor skulle promt firas den timman som vi hade bokat kalas.
    så det är inte din sons fel, utan ditt. man öppnar inte munnen utan att tänka. vad skulle du tycka om nån hatade dig, skulle du vilja umgås med den människan? om din svärmor sa förr att hon inte gillade dig och ville ha din älskade lilla son själv? du kommer ju ändå bara säga till ditt barnbarn att mamma gör fel!  

Svar på tråden Svärdottern förstör!