• Ankankamon

Svärdottern förstör!

Anonym (Farmor) skrev 2012-11-02 09:58:24 följande:
    Jag vet inte vad jag gör för fel! Jag brukar försöka åka hem till dem någon kväll då och då på väg hem från jobbet. Verkar inte så uppskattat, men man måste väl få kunna komma och hälsa på även en vardagkväll? Jag tycker att jag ställer upp så mycket för dem. Varje gång de ska göra något med huset t.ex. så frågar jag om jag ska komma och hjälpa dem. Oftast svarar de nej, så man får ju nästan tvinga sig på för att få vara delaktig och hjälpa till! Jag brukar också lämna lite saker hemma hos dem som jag tycker att de saknar i sitt hem, som dukar, blommor och gardiner. Ibland kommer jag även med lite matvaror, eller blöjor eller kanske några hundralappar. Jag vet att de har pengar, båda två tjänar ju hyfsat, men jag vill ju också få bidra lite och känna mig nyttig! 
    Antagligen är det all ovan du gör fel ;)
    Vissa uppskattar inte alls oväntade besök, jag är en av dem. Vissa uppskattar inte att släkt kommer och lägger sig i vad man gör med sitt hus. Jag är en av dem. Speciellt inte om man först säger nej och de envisas.
    Inredning till mitt hem väljer jag själv, och om jag hade haft barn så skulle det vara ok att farmor lämnade pengar till dem, men inte till mig och mannen. Blöjor är väl ok, men matvaror är ju lite som att du skulle bestämma vad vi äter. Hur kul skulle du uppleva det omvända?

Ovan i samband med att svärdottern någ vet att du inte tycker om henne förklarar situationen helt enligt mig.
    Baserat på vad du berättat är det du som ska backa undan lite.
Svar på tråden Svärdottern förstör!