Svärdottern förstör!
Ehrm.. Skulle någon komma hit med dukar, gardiner, mat eller ge oss några hundralappar då och då skulle jag känna mig oerhört kränkt. Skulle inte spela någon roll om det var min mamma, svärmor eller grannen.
Så gör man inte!
Jag förstår att du vill ha en bra relation med ditt barnbarn. Men jag tror att din svärdotter känner sig ganska irriterad, och även din son.
Vem är du att berätta för honom vem han ska vara tillsammans med? Spelar lixom ingen roll om det var igår eller för 15 år sedan.
Du har ändå pratat illa om hans fru. Den kvinnan han valt att leva med.
Börja med att be ordentligt om ursäkt för ditt usla beteende.
Sluta även att dyka upp med saker till deras hem. Det klarar dom själva. Tjata inte om ditten och datten. Låt det ha sin lilla tid.
Jag avskyr att få kläder till mitt barn. Har sagt det både till mamma, svärmor, fastrar, mostrar och kompisar. Köp hellre ett presentkort eller ingenting alls.
Nu vill ju ändå mamma och svärmor skämma bort sitt barnbarn. Men då frågar dom innan om det är något hon behöver och vad isf. Mycket mer uppskattat än att dom dyker upp med kläder som kanske inte faller mig och min man i smaken. Även om tanken är fin. Men iom att du köper gardiner o annat så tror jag att det känns som att du försöker styra över hur deras liv ska se ut. Det blir för mycket.
Din son prioriterar självklart sin fru och sitt barns mående över ditt. Och för det har du bara dig själv att skylla.