• Waldo

Svärdottern förstör!

Anonym (Farmor) skrev 2012-11-02 11:04:20 följande:
    Jag vill ju bara dela med mig av det jag har! Är det så fel att vilja känna sig behövd, att få göra lite nytta? Det känns som att de skulle klara sig lika bra utan mig, men vilken roll skulle jag ha då? Är det ingen skillnad på att vara mamma och farmor  mot att tex bara vara en vän eller en bekant?

Du behöver en hobby,  ett fritidsintresse.

Du är i ett nytt skede i ditt liv, där ditt barn har gått vidare och bildat en egen familj och lever sitt liv. du är inte längre centrum där du kan gå in och styra och ställa och hänga upp ditt eget liv på denna unge man längre
    Du behöver något som kan engagerada dig, som kan göra att du känner dig behövd

Din roll får du skapa dig pånytt, du kan göra den till vad du vill och fylla den med vad du vill
    Men du kan inte fylla den med andra människors liv, för dom vill ha sina egna liv
  • Waldo
    Anonym (Farmor) skrev 2012-11-02 11:21:15 följande:
    Ja, jag har fått en del att tänka på. Men ni måste förstå, att det är svårt att backa när man känner sig bortmotad! Jag är van att få min vilja igenom, jag är inte en person man sätter sig på i första taget. Men jag ska försöka tona ner mig lite och se vad som händer.

Så vad är viktigast för dig?

Är det att få din vilja igenom och att få det rätt och på ditt sätt
    Eller är det att få en fungerande relation med ditt barnbarn och din son?

Sätt det i relation till varandra och svara på vad som är viktigast.
    Då får du också fram svaret på vem som är viktigast i ditt liv
    Du själv eller ditt barnbarn
Svar på tråden Svärdottern förstör!