Svärdottern förstör!
Ja jag känner mig hemsk när jag erkänner men jag skulle också bli kvävd. Jag har helt underbara svärföräldrar som vill ställa upp i alla lägen, och som kommer hit oanmälda. Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt. Men jag vet att dem bara vill väl. Men jag kan inte låtsas glad när svärfar för tredje gången öppnar ytterdörren utan att jag hinner säga kom in och kommer på mig antingen naken precis efter duschen eller med bara en handduk om mig. Dem har lite sån kollektivkänsla, alla är öppna med varandra osv, jag gillar tanken men är inte uppväxt så därför är det väldigt jobbigt för mig. Dem har också av en anledning haft nyckel hit under en period och vi har ibland fått veta i efterhand att dem varit hemma hos oss när vi varit iväg för att lämna något eller kolla något. Mina föräldrar är precis tvärtom, har alltid sedan jag var barn respkterat min integritet och aldrig gått in på mitt rum utan att knacka osv, jag är van att ha det så. Trots det har jag blivit en mycket öppen person. Men jag vill veta i förväg. Därimot så kan man alltid lita på och räkna med svärisarna till skillnad mot mina föräldrar som lever mer sitt eget liv. Det finns för och nackdelar med allt. Men jag tror du måste respektera att din son har ett eget liv och uppskatta att han faktiskt vill ha en relation med dig. Det är ju så när man blir vuxen, att man väljer vilka man vill umgås med, och det är inte givet att ens föräldrar ingår där. I alla fall inte alltid frivilligt. Därför är det mest rätt att backa och umgås på den nivån som känns bra, även om du vill ses mer.
Kan tycka att om dem faktiskt väljer att ha barnvakt ibland så kan dem fråga dig också. Jag tycker du ska fråga varför och känner dem sig osäkra på dig så är det så och det får du acceptera det eftersom deras barn är deras. Men du borde kunna få en förklaring i alla fall. Hoppas det löser sig!