Inlägg från: Anonym (tjenare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjenare)

Svärdottern förstör!

Tycker min svärmor är lite jobbig som vill ses minst varannan helg. En gång i månaden skulle räcka för min del. Hon är inte ens i närheten av att vara så jobbig som ts verkar vara. Vi har en ok relation, men den var bättre innan jag och sambon fick vår dotter i vintras. Känner att hon försöker ta över min roll som mamma, ska bära runt på, mata, byta blöja på dottern hela tiden. Det känns på nåt sätt som att jag numera blir femte hjulet och inte borde finnas med i bilden på nåt konstigt sätt. De (svärisarna) tar massvis med bilder på sigsjälva, min svägerska, min sambo, diverse släktingar och vänner tillsammans med dottern, men aldrig på mig och dottern. Det får mig att undra lite vad jag har för plats egentligen...

• Anonym (tjenare)
    fula gubben skrev 2012-11-03 22:28:59 följande:
    Vill man som Mormor/Farmor träffa sina barnbarn oftare så borden man tänkt på det när man skaffade egna barn. Har man mindre än 4 egna barn så får man skylla sig själv. Vem pallar egentligen att träffa sina föräldrar mer än en gång i månaden? 

Blev pappa för tre månader sen och mamma tycker hela tiden att vi ses för lite. Sågs förra helgen och nu vill hon ses igen imorgon. Har inget inplanerat så skulle kunna ses imorgon men vill inte att hon ska vänja sig vid att vi ses varje vecka och sen hålla på och sura om det blir mer sällan än så.

Hon får lugna sig tills jag ska vara pappaledig. Då kommer jag vilja lämna grabben hela tiden för att kunna sticka ut och golfa. 

Kan hålla med om de två första styckena. Det sista däremot, där hoppas jag att du skämtar, och om du menar det seriöst hoppas jag att din mamma har vett nog att inte gå med på att ta barnet mer än ett par gånger i månaden. Varför ska du vara föräldraledig om du inte tänkt ta hand om barnet själv? Känns inte direkt moget.
Svar på tråden Svärdottern förstör!