• kenopeno

Svärdottern förstör!

Anonym (Farmor) skrev 2012-11-02 11:36:34 följande:
    Kan ingen förstå mig alls? Ja, jag erkänner, jag har gjort fel, men jag har inte menat illa. Det är bara det att jag har längtat sååå länge efter att få barnbarn. Vilken lycka när jag fick veta att jag äntligen skulle bli farmor! Och jag grät av glädje första gången jag fick hålla detta lilla liv i min famn. Och nu... jag är fortfarande så lycklig över mitt barnbarn, men det känns som att många av mina förhoppningar har grusats...
    Ja du har gjort fel....och jag har lite svårt att se att du inte menat något illa. Det är klart du menat illa när du talat illa om din svärdotter till din son i början. Här ligger hela problemet till din förstörda relation och upphovet till dina problem att få vara delaktig i familjen. Även om detta ligger långt bak i tiden, så kan jag lova dig att det fortfarande är högst aktuellt inom din svärdotter. Och ditt agerande i början av hennes relation till din son, slår nu tillbaka mot dig själv.
    Om jag skulle va du, så skulle jag ta kontakt med en kurator eller terapeut, för att utforma en handlingsplan, hur jag på bästa möjliga väg kan gå tillväga för att reparera det jag förstört i min relation. Men det är inget du kan kräva eller förvänta dig ska ske. Det är helt beroende på hur mycket du skadat din svärdotters realtion till dig. För det kommer vara helt upp till dig att verkligen göra allt för att gottgöra....och sedan OM din svärdotter kan förlåta och våga påbörja arbetet med att bygga upp en ny relation med dig.
    Så nej....ansvaret ligger inte på din svärdotter över huvudtaget, att hjälpa till att bygga upp er relation i nuläget.

Sen kan jag fortfarande se agg och negativa åsikter från dig gentemot din svärdotter. Om du inte bearbetar dessa och kommer över dessa känslor ärligt och uppriktigt, så kommer du aldrig lyckas nå en relation med henne. För jag kan garantera att dina känslor och ditt agg märks och uppfattas av din svärdotter.....även om du inte utrycker det i ord. Så det förefaller som du har en hel del att arbeta med med dig själv, innan du överhuvudtaget kan påbörja ett helande i din realtion till familjen.
Svar på tråden Svärdottern förstör!