Svärdottern förstör!
Anonym (ANNA) skrev 2012-11-03 11:12:24 följande:
Jag förstår egentligen inte alls hur du resonerar TS. Jag har också en vuxen son, och för mig är han den viktigaste relationen i världen. När han träffade sin tjej, så insåg jag direkt att den relationen var väldigt viktig. Den tjejen har han valt att leva med, spelar ingen roll vad jag tycker- det är hans stora kärlek. Genom att bygga den relationen med hans flickvän- så har jag även sonen väldigt nära. Självklart skulle han välja sin kärlek om han på något sätt måste välja- det måste han inte! Jag hjälper dem gärna med en extra slant till hushållskassan ibland, lite matlådor, bjuder dem på mat m.m.- men skulle aldrig välja gardiner åt dem!!! Känns som lite övertramp faktiskt- sånt måste de välja själva. Skulle heller inte komma helt oanmäld- de är unga och kära och vill planera sin tid. Däremot frågar jag vilken dag det passar att vi kan träffas- så bestämmer vi tillsammans. Vilket bra svar! Jag tycker du verkar vara en sån svärmor och farmor till ens barn som man vill ha! Precis så ska man resonera! Du låter som en klok och vettig person. Hade önskat att min svärmor var likadan.