Svärdottern förstör!
Anonym (!) skrev 2012-11-03 19:34:45 följande:
Man kan väl ändra sig? Från början kanske hon inte var någon toppentjej som man vill att ens son ska vara ihop med. Som mamma vill man bara att ens barn ska må bra, även i det långa loppet och ibland så verkar det som att mammor har svårt att släppa kontrollen och sluta ge alla goda råd och synpunkter. Nu har ts accepterat läget och vill umgås med dem, ffa sitt barnbarn och son. Som jag ser det försöker hon göra allt bra och vara snäll. Sen är det inte konstigt att sonens sambo inte släpper in så lätt men jag tycker att sonen borde dels sätta gränser för vad som är okej men också tillåta farmor att ha nästintill samma roll som mormor får ha.Tyvärr tycker jag hela TS inlägg andas av nån sorts ogillande... Funderar på om hon verkligen ändrat åsikt om svärdottern - utan bara snarare insett att det nu slagit tillbaka på henne sjäv... Ta bara rubriken som ett exempel: "Svärdottern förstör!" och sedan: " Det är ju egentligen inget fel på henne" hur låter det??? Tror inte alls att TS vill umgås med dem - hon vill umgås med barnbarnet - svärdottern är nåt som hon får "dras med"...
Nä, som man bäddar får man ligga...