• Anonym (xx)

Svärdottern förstör!

Hjälp, du låter som min ex-svärmor, får andnöd när jag läser trådstarten. Just detta med att "få rå om min son", "vet vad som är bäst för honom", rätten att umgås med ditt barnbarn osv, inte konstigt att dessa relationer blir komplicerade.
    Din son är vuxen, släpp taget och att ha barnbarn är ingen rättighet utan ett privilegium som man gör sig förtjänt av. 

• Anonym (xx)

Glömde tillägga att eftersom jag som dotter har en starkare relation med min mamma än vad mitt ex hade med sin så blir det automatiskt att jag åkte hem till mina föräldrar med dottern när jag var mammaledig osv.
    Dessutom skulle jag inte heller vilja ha spontana besök en vardagskväll med tanke på hur stressig vardagen är.

Skaffa dig ett eget liv, släpp sonen och finns där när du är behövd. 

• Anonym (xx)
    Anonym skrev 2012-11-08 15:04:30 följande:
    Fast varför skulle det vara självklart att en dotter har en starkare relation till sin mamma? Majoriteten av mina killkompisar har en jättenära kontakt med sina föräldrar, men då heter det att killen inte klippt navelsträngen. Konstigt att det är så olika. De umgicks mycket med sina föräldrar när de var pappalediga, men det ogillades av frugorna som tyckte att de träffades för ofta, men när de var mammalediga hängde de alla hemma hos mamma flera gånger i veckan. 

Oväntade besök gillar jag inte alls, spelar ingen roll vem det är.  

Talar utifrån egen erfarenhet och hur mina tjejkompisar vs killkompisar har för typ av relation till sina resp föräldrar, påstår inte att det är så överallt.
Svar på tråden Svärdottern förstör!