Echo skrev 2012-11-02 14:31:14 följande:
Jag har aldrig ammat till sömns trots att jag helammat båda barnen. Jag tycker amning som mat är helt okej, men när det övergår i snuttande tycker jag att det är ruskigt obehagligt (och det är opraktiskt om inte pappan kan lägga minstingen).
Ha honom i famnen, alternativt i sjal. Vagga. (Pilatesboll kanske?) Se till att han är riktigt mätt innan läggning. Om du vill bli av med snuttandet är kanske samsovning inte världens bästa idé. (Hukar lite...) Vill du ändå samsova- ha en rejäl tröja på.
Man kan dock i allra högsta grad samsova även utan snuttande, i perioder av problem kan bebisen annars sova nära pappan istället för mamman för att få närhet om man tror att samsovningen leder till tex för mycket amning (vår ena dotter kräktes floder om hon ammade för mycket på nätterna men när hon fick sova intill pappan istället så gick det bra igen). Dock undrar jag varför du tror att TS har problem med snuttande? Vår andra dotter började sova hela nätter trots att hon ammades till sömns och vi samsov och det finns hur många exempel som helst på det. TS tycks ju anse att det jobbiga är hur bebisen
somnar inte huruvida bebisen snuttar mycket, eller vaknar ofta.