Tänkte ta en öl, har pumpat ur, men hur gör jag sen?
Jag tänkte ta en öl ikväll och har pumpat ut mjölk så att han har att dricka ikväll och inatt.
Men hur gör jag med amningen?
Bara avvaktar eller pumpar ur och slänger?
Jag tänkte ta en öl ikväll och har pumpat ut mjölk så att han har att dricka ikväll och inatt.
Men hur gör jag med amningen?
Bara avvaktar eller pumpar ur och slänger?
pumpa å släng ...
det gjorde jag
Nej du kan amma som vanligt.
fast jag pumpade inte förens dom var spräng fyllda =)
Du kan amma som vanligt när du dricker alkohol. Det enda som hindrar är om du blir berusad och inte kan hantera barnet.
Det råder så olika råd om det. För ett glas vin har man ju hört att man kan ta och det är ju ändå starkare än en öl.
Men det känns ändå inte bra.
Jag antar att jag kommer pumpa ur och kasta, även om det känns lite överdrivet.
Pumpa ur o slänga gjorde ja i två omgångar innan ja ammade igen :)
Är ni på riktigt?! Vi lever på vad jag trodde var ett upplyst 2000-tal, och ni skriver att hon ska pumpa och slänga?! Varför? Efter en enda öl är det inget som helst fel på bröstmjölken, man kan amma precis som vanligt och även om man inte vill amma så kan man självklart pumpa ut och låta någon annan ge den bröstmjölken på flaska. Att slänga helt normal bröstmjölk låter ju urbota korkat!
Vilket slöseri att pumpa ur dyrbar bröstmjölk bara för att sedan kasta det! Helt onödigt!
Amma som vanligt! Om det inte skulle vara så att du är askalas för isf bör du nog inte hantera en bebis... Fast då kan du ju iaf pumpa ur och låta någon annan ge i flaska :)